Dagens bekendelse

Jeg har det ikke særlig godt i varmen. Jeg sveder, bare jeg bevæger mig, og det ser ikke særlig flatterende ud. kender du ikke den type kvinder, som altid ser kølige og usvedige ud? Sådan ser jeg IKKE ud. Så pludselig giver jeg pokker i det og især i varmen, farer rundt og ordner, alt mens sveden løber ned af ansigtet og kroppen på mig. Der er kun et middel for det; en hurtig skyller. Eftersom vores badebassin til lillepigen ikke er så stort, må det, så længe jeg er på matriklen, blive under bruseren.

Men ellers passer det mig bedst, når temperaturen når de højder, som den har gjort de sidste par dage og gør i dag, at være max. 50 m i nærheden af noget kølende vand/hav. Så kan jeg ligge/flyde rundt i smult vand og blive afkølet. Absolut ikke et flatterende syn. Der er måske ikke ligefrem strandet hval over det, men søko-agtigt er det. Og skønt svalende. Så dér er jeg at finde på varme dage, når der er vand i min nærhed.

Varmen betyder også, at jeg ikke kommer ud at løbe. Jeg har kun været ude i mandags på en ellers ok tur. Den nappede jeg om morgenen ved halv otte-tiden, da jeg senere skulle på arbejde på en børnefri skole. Da var temperaturen acceptabel, men sveden løb, og jeg havde det virkelig varmt.

Så efterhånden, som det er blevet varmere, er der kun to muligheder: Enten stå MEGET tidligt op a la Megan som her eller løbe sent. Det første kræver HELT VILDT meget af mig. Jeg kan bare ikke komme op, for jeg er ikke vågen. Så den indre overtalelse er ikke-eksisterende. Jeg sover bare videre. Den anden med aftenløb er jo ganske tillokkende; det er en god afslutning på dagen, og jeg løber mest sent på dagen i forhold til om morgenen. Og til mit forestående Etape Bornholm løber vi tidligt om aftenen, så det passer også.

Ja, og hvad afholder dig så for at komme af sted sveske? Godt spørgsmål, rigtig godt spørgsmål. Dovenskab, høøøøgggeri med mand og børn, madlavning og andre naturlige aftensyslerier? Ja sikkert og mon ikke. Så i disse dage kræver det virkelig viljestyrke og masser af motivation at få snøret skoene. Så jeg søger udad for at finde skub og spark.

Megans tidlige morgenløb kan da inspirere og ellers tror jeg, at jeg læser lidt rundt omkring. Karina er begyndt at dele ud af hendes Budda råd, og måske har hun udtænkt nogle, som kan hjælpe…..

Eller har du et godt råd til, hvordan jeg får besejret varmen og få løbet nogle km?

Billede0194

Skriv et svar

