Spartas Kvindeløb

Det er da forvirrende med alle de forskellige kvindeløb. Forrige mandag løb jeg Spartas Kvindeløb med min sædvanlige “gruppe”. Dem jeg har løbet kvindeløb med hver juni i mange år, afbrudt nogle år af manglende form, graviditeter, udenlandsophold og lign. Men vi er en fast kerne, som har været med i mange år, og nu er den yngre generation med, samtidig med at min mor holder fast ved den årlige tradition og repræsenterer den ældre generation.

For det er hyggen og samværet bagefter, som er vigtig. Ikke at det at få løbet ikke er vigtigt, for det er det, især for den yngre generation. Det er en præstation for de små af dem, og vi har haft debutanter helt ned til seks år. Gruppen er blevet udvidet med veninders veninder, nogle er faldet fra, andre er kommet til. Den er sådan en stor dynamisk Barbapappa-masse, som kan antage flere former.

Og høøøgge os (som Chris McD. siger det) DÉT gør vi. Inden, under og efter. I stor stil. Som rigtig mange andre. Vi planlægger maden og koordinerer. Drikker af rigtige glas og sidder på en Bauhaus-pressening med et Netto-vattæppe over. Nyder vin fra en plastpose og spiser nye kartofler med rygeostcreme. Laksetærte og hjemmebagt brød, bønne-kikærte salat, ost, pastasalat med grøn pesto og andet. Afsluttet af en chokoladekage.

Bare så vi ikke render rundt og taber os…..

P1050502 Eftersom jeg i weekenden havde løbet og gået en del til Stafetten, valgte jeg at tage en hyggetur. Benene ville heller ikke have præsteret noget andet, kunne jeg mærke, da vi blev sendt af sted. Blev også på 5 km-ruten, selvom det da havde været hyggeligt med en tur ned omkring søerne.

Løb i stedet med Storepigen, som smuttede til sidst, men slog følge med en dejlig veninde, og vi fik sludret os gennem et par km sammen.

Sådan skal det bare være. Høøøøgggeligt…..

7 thoughts on “Spartas Kvindeløb

  1. Hej Katrine
    Det lyder super skønt. Der skal også være plads til det høøggelige 🙂 Dejligt at en løbetur også kan have den dimension. Uhm, nye kartofler med rygeostcreme. Bliver helt sulten, selvom klokken kun er tidlig morgen 😉
    Knus Lene

  2. Det var også lækkert, og noget vi alle ser frem til hvert år: Hvad er på menuen? 🙂
    God solrig dag til dig.
    Knus Katrine

  3. Hej Katrine 🙂
    Dejligt at høre fra dig igen. Det lyder meget hyggeligt med kvindeløbet. Det er godt at have nogle traditioner, og noget at holde fast i når livet er hæsblæsende og i forandring.
    Som Megan, synes jeg også menuen lyder rigtig god.
    Skal selv i løbeklub i morgen med efterfølgende grillarrangement. De der tror at løbere lever af klid og kildevand – de tager grueligt fejl.
    Du må i hvert fald bruge mantra’et – det virker!
    Hav det rigtig godt – dejligt at læse fra din pen igen
    knus Karina

    1. Og dejligt at høre fra dig og i det hele taget være tilbage i Blogland. Der sker jo meget rundt omkring, når man sådan holder et par dages – eller ti – pause. 🙂
      Knus fra mig

  4. De løb vill jeg da også gerne have været med til – kan godt lide tanken om kvindeløb for som du selv siger så er det så fedt når ingen tænker på udseendet men kun på en god sportsoplevelse og hyggeligt samvær.

    Nogle af de bedste middage er tøsemiddage……

    Nu er jeg stærkt tilbage fra Israel, der var alt for varmt og jeg fik ikke løbet så meget som jeg havde regnet med – så det trøster mig at du har holdt pause en lille uges tid. Intet er så godt som en medsammensvoren deltager i kriminelle handlinger!!

    Var ude i den Finske sommer i går, sjovt som kroppen kan huske hvad den skal gøre helt automatisk mens jeg skændes med min hjerne om rute og distance. Men så straffede jeg hjernen ved at løbe den rute jeg hader aller aller mest fordi jeg løb den hele vinteren (den eneste sneryddede strækning) – og så var den nødt til at koble fra ubetydelige detaljer så som nydelse, udsigt, behagelighed osv. og måtte koncentrere sig udelukkende om at følge med benene……..Hvem siger løbere er tossede??!!?

    Dejligt at være tilbage i “klubben” – det har jeg savnet og har følt mig meget langt væk og helt udenfor!

    Knus Kirsten

    1. Hey Kirsten
      Dejligt at du er tilbage igen. Altså hjemme i Finland. 🙂 Du skal være så velkommen til at deltage næste år. Hvis du overhovedet kan passe det ind i jeres hverdagsliv. Det ville bare være toppen! 😀
      Godt at høre at du er tilbage i løbeskoene for alvor. Er din skade helt fortid nu?
      Knus Katrine

Skriv et svar

