Dagen før dagen

Så er det ved at være tid til mit næste ½ maraton. Øresundsbroen venter i morgen på godt 30.000 løbere, og jeg skal være en af dem. Det regner udenfor mit vindue – igen, som det har gjort det med jævne mellemrum hele dagen. Jeg håber, at regnen holder sig i skindet og holder på dråberne i de par timer og et kvarters tid, som det tager mig at komme til Malmø i løb.

Jeg har aldrig smuttet forbi forskellige vejrsider så ofte, som jeg har gjort de sidste par dage. Jeg tjekker yr.no og den hjemlige dmi.dk. Den norske side kan jeg godt lide, fordi den har et interaktivt kort. Dmi har en side, hvor vejrudsigten for særlige arrangementer er forudsagt (så godt det nu kan lade sig gøre). Sites’ne er nu ikke helt enige; nordmændene forudsiger tørvejr i min løbeperiode, DMI et par mm regn i starten. Begge er enige om den kraftige vestenvind. Ha – medvind. 🙂

En regnfuld haveJeg kan jo gøre bjælde ved vejret. Men jeg bliver nødt til at finde ud af, hvad jeg skal have på. Underdelen er ikke så svær; løbesko – rigtig fornuftigt, tager det nyeste par, som er mine favoritter, de var også med i Berlin og gjorde det ret godt. Capritights; tager de, som ligger øverst i skuffen.

Men overdelen? Det bliver ca. 15 ⁰C, men vinden køler jo, og vi løber ret udsat deroppe på broen. Og hvad så, hvis det alligevel begynder at regne? Jeg løber rigtig dårligt, når jeg fryser. Det går bare ikke. Jeg er meget i tvivl; kortærmet eller tynd langærmet? Og skal jeg tage min vest på? Jeg elsker min vest, som faktisk er en jakke, hvor ærmerne kan lynes af. Den er genial og har selvfølgelig lige et par lommer. Til telefonen og et par gels. Men skal den med over broen?

Ellers bliver det mit første lange løb alene. LøbeLilly er ikke klar efter at have været syg i mere end en uge, så I’m on my own. Men det er faktisk ok. Det er ikke altid lige let aet t løbe sammen med en i de store løb, hvor man skal følges ad.

Jeg glæder mig faktisk, men er også lidt nervøs. Den kan jeg nemlig mærke, fordi jeg ikke har lyst til at spise. Jeg er også lidt nervøs, fordi de andre gange har jeg været velforberedt. Jeg har løbet de km, som har været nødvendige for at gøre kroppen, benene, leddene og musklerne klar til opgaven. Det har jeg ikke denne gang pga. problemerne med mit knæ. Så jeg håber på, at det vil gå godt. Der er flere nye udfordringer for mig denne gang, og distancen er ikke en af dem. Det har jeg prøvet og ved, at jeg kan.

Men ikke at have min løbemakker med, den manglende forberedelse og så uvisheden om knæet er parat, er et par ukendte faktorer, som gør det til noget “andet”. Nu skal jeg få spist lidt, drukket en del vand og så ikke for sent i seng.

Og så kan regnguden godt pille af…..

8 thoughts on “Dagen før dagen

  1. Hej, jeg har læst lidt med på sidelinien i et stykke tid og kommer lige med et indput. Jeg ville tage kortærmet og vest på. Jeg synes det værste er at blive kold på maven og hvis der skulle komme regn så er maven ret udsat uanset om det er en langærmet eller kortærmet.

    Jeg glæder mig til at læse om din oplevelse af løbet!

    Kh
    Marianne

  2. God tur i morgen, Katrine! Håber, at du finder den rette beklædning og at det holder tørvejr turen over.

    Pøj-pøj!

    Kh. Lisbeth

  3. Hej Katrine
    Jeg tænker på dig. Mon du løber i skrivende stund eller er det vel overstået? Det stormer jo ret så meget, så har I haft modvind … tja? Lad os vide hvordan det er gået. Håber du havde rygvind og var i flyvende god form;-)
    Knus

  4. Kære Katrine,

    Hvor har jeg tænkt meget på dig i dag. Håber du har haft et godt løb og aller vigtigst at dine knæ har det ok????

    Håber også du har medvind og en god fornemmelse og glæde ved løbet?

    Jeg løb 11 km i dag, men det holdt også hårdt og jeg var brugt bagefter.

    Glæder mig til at høre om dine bedrifter

    knus Karina

  5. Tusind tak for jeres gode ønsker og råd. Det er virkelig hyggeligt at løbe af sted og tænke, at jeg har flere, som hepper mentalt på mig. Jeg valgte korte ærmer og vest, men det kan I jo læse mere om foroven. 🙂

Skriv et svar

