Kom sommer, kom varme…..

Efter lørdagens succesfulde tur, hvad angår mit knæs tilstand, kunne jeg næsten ikke vente med at komme af sted igen. Det handler om to ting; jeg har ikke fået de km i benene, inden Broløbet om 12 dage, og jeg trænger til den mentale afslapning, som løbeturene giver mig. Men samtidig skal jeg passe så meget på. 10% reglen gælder i den grad for mig, så der bliver ikke noget med pludselig at øge distancen mere end de 10% pr. uge. Sidste uge løb jeg 21,47 km fordelt på to ture, så denne uge kan jeg løbe godt 24 km. Om jeg så fordeler dem på to eller tre ture, må jeg jo selv om. Som jeg har forstået det. Martin Suhr forklarer om princippet her, og især hvorfor det er så vigtig at overholde. Sådan i bagklogskabens ulidelide klare lys er jeg ret sikker på, at de andre to gange, hvor jeg har haft knæproblemer, har det været i en periode over et par uger, hvor jeg ikke har overholdt princippet om de 10%.

Så var det jo også i løbet af dagen blevet et dejligt og varmt solvejr. Så det var bare med at komme ud i det, og helst op i skoven. Så jeg slog to – tre – fluer med et smæk og fik storepigen med ud at løbe en lille tur. Hun skal både løbe Stafet for Livet og Spartas Kvindeløb, så det er vist på tide at komme lidt derud. 🙂

Billede0446Det holdt hårdt. 🙂 Hun fik hurtigt sidestik, og vi gik en del. Hun er ellers ret sej, men når der er dobbeltsidestik, er der dømt lavtempotur. Jeg tror, at generne til dels kunne tilskrives den smoothie og den mælkesnitte, hun satte til livs, to min. inden vi skulle ud af døren. 🙂 Men efter 3 km kom er fart på, og så må jeg jo indrømme, at jeg har lidt svært ved at følge med i hendes normal tempo. Så optur til storepigen på det sidste stykke, og det er super. Så er det forhåbentlig også lettere at få hende med en anden gang. For det er jo hyggeligt. Sådan med datteren og hunden….:-)

Billede0452

Det blev til lidt over 5 km, men en langsom tur (knap 40 min.), hvor vi gik mere end vi løb. Så jeg er lidt derhenne, hvor jeg ikke helt synes, at turen gælder som en RIGTIG løbetur. Så måske kan jeg snige mig af sted i morgen – i løb hele vejen? 😀

4 thoughts on “Kom sommer, kom varme…..

  1. Det er så godt når man kan få ungerne med!! Men en sjælden begivenhed og turen bliver ikke altid sådan som vi helst vil have den og man føler ikke at man har levet op til sine forventninger. Men har jo så vundet noget andet – en god tid med sine børn.

    Har lige smidt en mail i din retning……

    Knus fra Kirsten

    1. Dejligt at høre fra dig. Vender tilbage med et svar snarest. 🙂
      God aften og knus til dig 🙂

  2. Det er faktisk ret givende at løbe med sine unger…
    Jeg løber som regel med min på 12 år, hun kan til enhver tid løbe fra mig…
    Vi startede sammen sidste år i juni og brugte C25K…
    Når hun vælger at gå uden for gåtiden i programmet, så løber jeg vidre i mit “snegle-tempo” så hun kan snildt løbe mig op bagefter….
    Inden vi starter med at løbe aftaler vi om det er et snakkeløb eller ej 😉

    1. Hvor lyder det hyggeligt. 🙂 God idé med at aftale på forhånd. Jeg bliver også løbet fra HELE tiden. 🙂 Men tager det med oprejst pande. Næsten uden at blive træls. Det er flot, at I har holdt ved (altså din datter) i et år. Det er nemlig svært at få de unge til at bevare gejsten, når det bliver surt vejr.
      God aften til dig og dine. 🙂

Skriv et svar

