Årets første kvindeløb – for mig

Onsdag aften løb jeg Feminas Kvindeløb sammen med godt 25 kolleger og ca. 5.500 andre kvinder. Kvinder i alle aldre, former og størrelser. Til Feminas og KIFs løb løber man 5 km med start i Fælledparken i København og mål på Østerbro stadion.

start KG

Billede venligst lånt fra Gudmands fotos

Der er efterhånden en hel række kvindeløb at vælge imellem. De fleste ugeblade og månedsmagasiner med respekt for sig selv arrangerer sammen med en udvalgt løbe- eller atletikklub et kvindeløb. Så der er nok at tage af. I rigtig mange år var det kvindeløb, som Sparta arrangerede sammen med de fleste år Alt for Damerne og et par år IN, som dengang hed INspiration, det eneste. Det gjorde det jo til noget særligt, som “vi” – min søster, min mor og jeg – deltog i hvert år, uanset form (for mit vedkommende) og forberedelse.

Men nu er der som sagt mange at vælge i mellem. Min ledelse har også i år – og heldigvis for det – anset det for et vigtigt bidrag til arbejdsmiljøet valgt at sponsorere et par løb. Der er ingen tvivl om, at det er en virkelig god investering i det sociale miljø på arbejdspladsen – for dem, som deltager. Det ryster sammen, man taler om andet, og det bringer én ind i det subsidiære miljø. Det, som ligger under det faglige, og som det ellers tager tid at nå ind til. Vi havde da også en rigtig hyggelig aften med bagelsandwich og lidt vin efter udført dåd, som jeg er sikker på ikke bare kan fås på en normal og almindelig arbejdsdag. Der skal lidt anderledes til.

P1040662 Jeg var lidt nervøs for mit knæ og havde en “løbstaktik” 🙂 som hed stille, roligt og langsomt. Sådan en hyggetur. For nu havde jeg lige været hos Tommy og træne tidligere på dagen og var blevet formanet om ikke at give los. Så jeg satte af sted sammen med en dejlig kollega, da startskuddet gik, for så kunne vi jo lige få sludret lidt.

Alt gik fint og som det plejer; min krop og lunger stritter i mod den første km, men så står automatpiloten til. Vejret var fint, overskyet, lidt vind og ikke for varmt. Jeg slap min kollega, da der var 1½ km igen, for jeg kunne mærke, at jeg bare skulle have lov til at løbe uden at tænke så meget. Jeg sluttede på 28.55, og det var jeg ganske tilfreds med, omstændighederne taget i betragtning.

4 thoughts on “Årets første kvindeløb – for mig

  1. Hej Katrine,
    Godt at høre, du er løbende igen. Håber knæet ikke har voldt dig problemer efterfølgende?
    Hvordan går det med genoptræning/styrketræning?
    Håber og ønsker du er ved godt mod.
    God pinse

    Knus Karina

    1. Hej Karina
      Løbende og løbende….jeg løber ikke så meget og ikke så langt. Mit knæ er mærkeligt, men gør ikke ondt. Er bare mærkeligt. Jeg træner hver onsdag med Tommy og skal jo så gøre det herhjemme. Hver dag? Det er det desværre ikke blevet til endnu. Men jeg er på vej…:-)
      God pinse til dig, hvad der er tilbage af den
      Knus 🙂

Skriv et svar

