Det var en lørdag aften…

før jeg kom af sted på en løbetur for at prøve knæet af. Regnen har væltet ned hele dagen, men vejrudsigten havde lovet ophold efter kl. 19. Jeg kan godt være tålmodig. Især når der er tale om de mængder regn, som faldt ned i dag. Det kom faktisk i tove. Så jeg ventede.

Jeg har ikke været ude at løbe siden i søndags, og kroppen strittede da også imod de første 5-7 min. Tungt var det. Men visse vasse. 🙂 Jeg havde lovet mig selv, at det skulle være en rolig, langsom tur uden higen efter hurtigere km og tanke på præstation. Og det blev en rolig tur. Hunden har også higet efter at komme af sted, så hun havde brug for at snuse og undersøge. Heldigvis er skoven fuldstændig affolket kl. 19 en lørdag aften, så hun kunne løbe løs det meste af turen. Billede0392

Jeg gik rask til de første 400 m som opvarmning. Jeg tænker, at jeg måske skal gøre det noget mere, for at forberede knæet på det kommmende stykke arbejde. Det blev til lidt over 5 km i en yderst regnvåd skov, som jeg holdt på godt 6.20 min/km.

Billede0396

Det var godt for mit knæ. Både distance og hastighed. Det gjorde ikke ondt, men jeg havde opmærksomhed dernede hele tiden. Næsten. Efter endt løb fik jeg iset knæet, som anbefalet af Tommy, for at få væsken ud af knæet. Det strammer lidt dernede, og det er ikke i top. Så mit humør er heller ikke i top, men jeg forsøger at bevare lidt optimisme. Det hjælper mig at lave planer for at afhjælpe problemet, så selvom der ligger en travl uge foran mig. Så der skal cykles til og/eller fra arbejde, og der skal løbes nogle kortere ture. Og så skal jeg træne med Tommy onsdag og have gang i mit Fitness medlemsskab igen.

Billede0400

10 thoughts on “Det var en lørdag aften…

  1. Kære Katrine,

    Det var godt at høre fra dig. Det lyder trods alt som om det var et positivt besøg hos fyssen. Nu ved du hvor du står, og hvordan du skal komme videre.
    Tålmodighed er en dyd…. en af de sværeste her i livet.
    Men det skal nok komme. Isposer er guld værd og bare vent, du bliver glad for styrketræningen.
    Engang gad jeg da kun løbe, men nu kan jeg ikke undvære styrketræning og det giver faktisk en pænere krop. Så der er ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget.
    Jeg tror, du kommer ud af dette styrket.
    Før jeg blev skadet følte jeg mig stærk, men jeg var ikke stærk nok til at løbe alt det jeg bød min krop. Jeg tror det samme gør sig gældende for mange løbere.
    Så tænk på, nu bliver du tvunget til at få stærkere inderlår, baller ryg osv. Og det er jo kun pænt og sexy 😉
    Og det er trods alt meget positivt at du kunne løbe en langsom tur igår med hunden og hele skoven for dig selv.
    Bare tro på det!

    Knus Karina

    1. Se det er jo nogle ord og tanker, som kan hjælpe mig videre. 🙂 For lige nu tænker jeg, at styrketræning er en lille smule kedeligt OG indendørs, nu hvor vejret (forhåbentlig) bliver godt. Men man skal jo yde, før man kan nyde. 😉
      Fortsat god søndag aften til dig 🙂
      Knus Katrine

  2. Hej Katrine
    Ja, sikke et vejr! Jeg er netop selv kommet hjem efter en løbetur i regn-sjaske-vejr, men faktisk nød jeg det meget! Efter et skønt weekendophold med min norske veninde i København, var der brug for at brænde kalorier af!!! :0)

    Dejligt at din knæ holdt til turen. Jeg tror faktisk, at god opvarmning er rigtig godt, så man bliver varm og som du skriver, får forberedt knæ m.m. på den kommende tur. Også godt at høre, at du er i gode fys-hænder!

    Fortsat god søndag, her siler regen fortsat. Bliver det mon aldrig solskin igen?

    Knus
    Megan

    1. Dejligt at høre, at din weekend med Eirin forløb godt. Og sejt at du kom ud i regnen. Vi har jo talt om før, at lidt regn faktisk er ok at løbe i, men når det sjasker ned, er det knap så tillokkende. Ikke sandt? 😉
      Nyd det sidste af den lange weekend
      Knus Katrine

  3. Ja heroppe har vi altså 25 grader og strålende sol siden i torsdags – så meget at vi ikke kan holde ud at være i solen. Har spist ude hver aften i korte ærmer. Undskyld…..

    Hold ud kære Katrine, du må tro på at det hjælper. Og det er pænere at være velproportioneret, så tag styrken med. Selv om det er dødssygt så bliv ved, det var jo også surt at løbe i begyndelsen.

    Hold ud for det er den eneste vej frem, tænk jeg har løbet 9,7 km i dag, sådan helt spontant fordi det var så dejligt vejr – og pludselig kunne jeg!!! Efter næsten 1½ måneds skade så kom belønningen for alle mine øvelser på gulvet. Så du kan også hvis du passer på dig selv. Tålmodighed og troen på at du gør det rigtige!!!

    Tanker og knus fra Kirsten

  4. Det er en nasty skade du har fået dig. Jeg er glad for at læse, at du havde en løbetur, som ikke ødelagde dig knæ mere.

    Jeg tror vi som motionsløbere må indse, at vi skal indse, at styrketræning er en hjælp til, at vi kan have de dejlige løbeture. Ja det er kedeligt, ja det er indelukket og en masse andet skidt; men udover at vi to er skadet, så er alle de andre løbere jeg følger på løbet enten skadet nu eller har været skadet i år. Så vi skal have noget ekstra ind, sådan vi kan undgå de skader.

    Fortsat god bedring!

    1. Nemlig! Og – næsten – som sagt, så gjort. Mine øvelser fra fyssen hjælper allerede. 🙂 Håber, at din skade er i forbedring.

      God pinse til dig, Hammy! 🙂

  5. Uha nu er du blevet introvert igen……..

    Det tyder ikke så godt angående det der tossede knæ!

    Du skal nok komme ud igen, det må ikke slå dig helt ud. Jeg er da heller ikke fuldt tilbage, af bare skræk for at få flere skader får jeg slet ikke løbet nok og har sprunget over og alt det man ikke må så som at drukne sorgerne i rødvin og chips.

    Op med humøret, det er snart sommerferie og masser af tid til at løbe.

    Knus fra Kirsten

    1. Kære sødeste Kirsten

      Du er snu, er du. 🙂 Og stilheden på linjen kunne sagtens være tilbagetrækning fra det virkelige liv. Det har det jo været et par gange før. Men lige i denne uge har det været af nød. Jeg – vi – har haft så travlt, så der ikke har været tid til noget som helst udover det mest basale. Så derfor har jeg ikke fået skrevet en linje, men jeg er igennem denne uge og er klar igen. Lige om lidt…..

      Knus og tanker til dig
      Katrine 🙂 Og skååååååååålllllllllllllll 😀

Skriv et svar

