Genbrug

Jeg har fået ryddet lidt op og sat nogle forskellige genstande til salg i den blå avis, som vi helt sikkert ikke har brug for mere: en barnevogn, en brystpumpe og et barnesæde til cyklen. 🙂 Allerede 3 dage efter annonceindrykningen er både barnesæde og brystpumpe blevet solgt, og det er dejligt.

Det gør mig faktisk virkelig glad, når jeg får solgt gode og brugbare genstande til videre brug. Af flere grunde: For det første er det et af mine bidrag, så vores miljø skånes. Der skal ikke produceres de genstande, som sælges videre. Dernæst ender de aflagte genstande ikke på genbrugsstationen i denne omgang, og forhåbentlig ikke før, de virkelig ikke kan bruges længere. På den måde skånes miljøet en gang til. Endelig bliver jeg bare lidt glad i kysen, fordi jeg håber, at køberne bliver lige så glad for genstanden, som vi selv har været, og jeg kan godt lide at møde nogle mennesker, høre lidt af deres historie, for derefter at skilles igen.

Vi køber også gerne brugt selv. Jeg har lige købt en større cykel til lillepigen, og den blev hentet hos en morfar i Frederikssund, som også havde ryddet op, og hvis børnebørn var blevet for store til de cykler, som han så solgte. Anna er super glad for sin “nye” cykel. Hun ser ikke de slidte håndtag eller den lidt ramponerede cykelkurv. Hun er kisteglad for den, for den kan dukke Bibi sidde i. En cykel mindre produceret (bilder jeg mig ind, måske for naivt?), og en glad lillepige for sin Winthercykel i lilla og sort.

Anna på sin cykel hos Mie og PeterFor et par år siden skulle vi på camping i Sverige, men havde ikke noget telt, som var stort nok til vores familie på 5 personer. Jeg fandt et på dba.dk, passende størrelse, passende pris. Det var et godt køb, prisen var 1/6 af nyprisen, og det var kun brugt to gange. Jamen der var ikke engang jord på pløkkerne, og alt var i bedste stand. Vi har brugt teltet flere ferier OG hjemme i haven.

Genbrug er godt, godt for mig og godt for vores allesammens miljø. 😀

2 thoughts on “Genbrug

    1. Hej Karina
      Jeg er sådan ok, men ikke overglad. Jeg ved ikke rigtig, hvad min forventning var, men et eller andet sted håber man vel altid på et vidundermiddel eller knips med fingrene, som får skaden til at forsvinde, og benene (og knæene) til at blive, som de var, da vi var 20! 😀
      Jeg har lige skrevet lidt om fys-besøget, så du kan følge med.
      Og tak fordi du har tænkt på mig. 🙂
      Knus Katrine

Skriv et svar

