Dagens bekendelse

Jeg fik ikke cyklet hjem fra arbejde i går. Og jeg fik ikke løbet en lille knæ-tester-tur. Jeg var træt, det stormede en halv pelikan ude på landet, der var modvind, jeg kunne lige få et lift med manden hjem, jeg kunne hente lillepigen for en gang skyld, blablablabla….:-) Og så den sidste: Jeg tåler ikke birkepollen så godt. Når jeg vågner om morgenen i øjeblikket, frygtelig træt stadigvæk, ligner jeg mest af alt Mikkel Kessler efter en boksekamp. Mine øjne er hævede, og mit hoved føles som en vandmelon, som er ved at blive skåret ud. Det første klarer kolde klude og kolde bade, og det sidste tager Ipren og Pamol sig af. Dejligt at have folk til det. 😀

Jeg har kunnet mærke birkepollenen hver dag, når jeg har cyklet. Heldigvis er jeg ikke så besværet herhjemme, og det er vel fordi der ikke er så mange birketræer i omegnen. Det her er på landet, og markerne er det, som præger. Ikke parcelhushaver, hvor der er en overflod af birketræer. Så når jeg cykler og bevæger mig gennem adskillige kvarterer, er jeg smadret, når jeg kommer hjem. Ellers er min birkepollenallergi heldigvis i aftagende. Jeg har ikke taget antihistaminer de sidste par år og håber, at det bliver bedre for hvert år. Andre er virkelig besværet og generede, især Helle, som er multo generet af de ellers så kønne frø på træet. Så jeg tager min grad af allergi let, fordi det er ikke hæmmende mht udfoldelser. Det er vel nærmest kosmetisk. 🙂

image

Billedet er lånt fra vejret.tv2.dk.

Men jeg er stadig træt, fordi min søvn er påvirket. Så i stedet for at cykle og løbe i går, blev det til en eftermiddagslur og en efterfølgende tur i skoven med hunden. Og så må jeg se, hvad dagen i dag bringer. Ikke megen sol ser det ud til. Regnen siler langsomt ned, og det er køligt. Vi får se…

6 thoughts on “Dagens bekendelse

  1. Hej Katrine
    Øv, det er surt med pollenallergi! Jeg led selv under birkepollens rasen for år tilbage, men min balance må være blevet genoprettet, for nu mærker jeg det så at sige ikke mere! Heldigvis. Håber snart dit aftager, selvom det kun er kosmetisk … så er det jo ikke specielt rart og man bliver altså møg-træt af det!!!

    Jeg ser frem til en løbetur i morgen, men det kræver selvfølgelig, at vejret ikke er helt umuligt. Jeg er godt klar over, at jeg bevæger mig “på grænsen” med min forkølelse, som heldigvis er næsten væk i dag, MEN jeg simpelthen brug for det, som kun en løbetur kan give mig!!!

    Knus og god lørdag
    Megan

    1. Jeg håber også på, at min pollenallergi er i aftagende. Men i år er det, som om den har “flyttet” sig. Altså til øjnene og hovedet. 😉

      Håber du kom ud i løbeskoene! Det giver energi, men det duer jo ikke, når man ingen har. 🙂

      Knus Katrine

  2. Hej Katrine,

    Jeg har løbet nogle gange, hvor jeg bare var så træt. Jeg kunne næsten heller ikke komme ud af døren. I de tilfælde er det nok bedst at blive hjemme. Jeg havde i hvert fald ikke en speciel god tur sidst.
    Jeg tror, det er godt du ikke løber, når lyst, tid og kræfter mangler. Det skal nok komme.
    Tak for din søde kommentar på min blog. Det betyder noget og gør mig glad
    Tak og god weekend
    knus Karina

    1. Det var så lidt, og det gør jeg gerne. Altså kommenterer hos dig. 😀

      Knus Katrine

  3. Lyder væmmeligt med den pollenallergi. Vi har haven fyldt med birketræer – hele landet er faktisk fyldt med dem, så det er altså ikke lige nu du skal komme herop….

    Har lige sendt dig en mail – pyyyh, det lettede på den dårlige samvittighed!

    Var ude og løbe idag – hvad siger du så. Må løbe hvad jeg vil bare det ikke gør ondt, så det må jo udnyttes. Kroppen sørger selv for at sige stop.

    Det viser sig at jeg har over anstrengt den store muskel der løber fra forsiden af hofteben ned over låret og helt ned til skinneben, det giver knivskarpe smerter omkring knæet – hvorfor? Jo fordi mine balder ikke er muskuløse nok!!!! Jeg vejer ikke for meget men min bagdel er altså præget af alder og tre fødsler (viser det sig) og det er typisk at langdistanceløbere har meget stærke lårmuskler (der voksede jeg lige 5 cm da fyssen kaldte mig det) men: TØSER STRAM BALDERNE!!! Så jeg ligger med en gigantelastik og lave baldeøvelser tre gange om dagen – og det hjælper. Løb i dag 6,2 km!!!!! Gik pænt op ad de værste bakker og var nede og gå nogle minutter da det knurrede fra knæet, men jeg fik troen tilbage. Jeg skal nok komme ud at løbe som jeg plejer, må bare træne fornuftigt.

    Så det var jo til glæde på denne sorgens dag hvor jeg hele tiden gik og kiggede på uret: nu skulle min startgruppe løbe, nu ville jeg nok have været halvvejs og nu skulle jeg nok være kommet i mål……Det blæste og var gråvejr – det er nok løbeguderne der har holdt med mig!

    Knus fra Kirsten

    1. Godt du kom ud og af sted. Alt er lettere at klare, når man må lidt igen. 🙂 Og 6,2 km tur er da ikke sådan at kimse af. Fulgte faktisk dit eksempel på dagens knæ-test-tur og gik op af de mere stejle bakker for at skåne knæet lidt. Og jeg kan godt forstå, at dagen bragte blandede følelser. Nu hvor det skulle have været din debut-dag.

      Jeg vil tænke på at få arbejdet lidt på mine balder næste gang jeg skal i Fitness. Dem har jeg da bare tænkt sikkert var i god form. For jeg løb jo….. 😉 Så tak for tippet! 😀

      Knus

Skriv et svar

