Stafet for Livet 3

Når Stafet for Livet skydes i gang de pågældende lørdage rundt omkring i landet, er de første deltagere på banen Fighterne. Den første runde – Fighterrunden -  gennemføres nemlig af nuværende og tidligere kræftpatienter.

Jeg har fået fat i to fightere, hvoraf den ene også deltager på Team Run for Life. Det er en god og værdsat kollega, som lige har været igennem sin anden kemobehandling efter en operation for brystkræft. Det er anden gang min kollega har kræft. For otte år siden fik hun konstateret livmoderhalskræft og var efterfølgende igennem både operation og efterfølgende kemo. Så hun kendte den del af “turen”.

Min kollega er nu tilbage på arbejdet fuld tid. Hun er glad og vil i gang. Derfor har hun meldt sig om fighter til Gribskovs Stafet for Livet OG som deltager på holdet. Som hun selv siger: “Som bekendt er jeg ikke løber, men jeg kan da godt lunte lidt rundt engang imellem. Og så kommer jeg i gang.”

Den anden fighter, som jeg har fået tilmeldt, er min faster. Hun får sit eget indlæg senere.

image

Skriv et svar

