Forår is in the air…. :-)

Så er foråret braget igennem. Der var sol og fuglesang på alle stier i dag i skoven. Alle de udefrakommende faktorer var helt i top. Vejret var lunt, men jeg vovede ikke den kortærmede løbe-t – jeg er jo lidt kuldskær – så det blev den langærmede med en vest udenpå. Det var lige ved at være for meget, men jeg er bange for at have for lidt på og ende med en forkølelse eller forårs-hals. Det gik jo også endda.

Hvad ikke var i top, var mine ben. De var bare tunge, og det ligefra starten. Til gengæld fungerede min vejrtrækning fint, og den tænkte jeg ikke over. Synes ikke, at jeg var meget forpustet eller gispede efter luft. De to ting plejer jo ellers at hænge sammen.

Sen eftermiddag i St. Dyrehave

Det gjorde de så ikke i dag. Først efter de første 5 km i en forårsklædt og –duftende skov synes jeg, at det begyndte at køre. Men det var ikke en af de dage, hvor jeg bare havde lyst til at blive ved. Dét er jo sket. Faktisk – selv for mig. 🙂

Så jeg vendte snuden hjem efter godt 8 km, mere skulle jeg vist ikke presse noget i dag. Jeg begynder langsomt at vende mit hoved – og forventning – til en lidt hurtigere gns-tid på km, i dag blev den 6.10 min/km. Stadig bedre end før Berlin, men alligevel. Det er nok mere følelsen af tung, tung, som sidder i mellem ørerne. 🙂 Men alt i alt en dejlig tur.

9 thoughts on “Forår is in the air…. :-)

  1. Her stod den på t-shirt under dagens løb, det var fantastisk !!
    Jeg må indrømme at det først var i dag at jeg nød en løbetur efter Berlin, de andre gange har jeg haft ben så tunge som bly og har haft problemer med vejrtrækningen ! – det har taget noget længere at restituere end jeg havde regnet med – måske det samme gælder for dig ??

    Hilsen Diana

  2. Hej Diana

    Berlin var en mærkelig oplevelse for mig på den måde, at jeg ikke engang var øm dagen efter. Jeg kunne faktisk ikke mærke, at jeg lige havde løbet over 20 km! Meget meget mærkeligt.
    Så jeg var allerede ude om tirsdagen igen, og det var super at være klar igen. 🙂 Men jeg tror, at det skyldes, at jeg trods alt har løbet fast og regelmæssigt i mere end 2 år, min krop har vænnet sig, og jeg har løbet lidt mere interval end tidligere (denne vinter 4-5 gange, tidligere aldrig 🙂 ). Og her nogle uger efter mærker jeg faktisk en formfremgang. Meget, meget mærkeligt…. Du kan glæde dig. Man bliver meget overrasket, når det sker.

    Kh Katrine

  3. Det er så mærkeligt med de ture … nogle er gode, benene er er velvillige, vejrtrækningen ubesværet og man flyver afsted. Andre gange kæmper man. Men sådan er det og er jo også noget af det fede ved at løbe, ikk?
    For når man pisker afsted med gode ben og alting funker, så er det jo bare “heaven” :0)

    Jeg havde en super tur i dag, men det har du vist set 😉 Satser på en “skovtur” på lørdag, hvor jeg vil løbe i hvert fald 8 km. Det bliver nok deromkring, hvis jeg skal overholde 10 % reglen sådan nogenlunde.

    God nat!

    Knus fra Megan

    1. Det ER mærkeligt, at nogle ture kan være så forskellige. Men de gode ture, hvor det hele bare kører, er jo fantastiske, og så må vi tage de sure med erindringen om de gode. 🙂

    1. Jamen, jeg stopper lige op – kort – tager et billede og videre. Jeg har altid min mobil med i tilfælde af, at jeg skulle falde og komme til skade el. lign. så det er den, som jeg tager billeder med. Det tager ikke et basse-sekund. 😉

  4. Pragtfuldt billede og sikken en herlig tur! Dit tempo er meget som mit…..

    Var på crosstræner i dag for første gang – meget mærkelig fornemmelse. Blev ved med at løfte fødderne/hælene som til løb, det var lige før jeg kom til at vandre bag ud af fodholderne. Fik fin pulstræning (maskinen påstod at det var puls til cardiotræning) men føler mig ikke “brugt”som efter løb….. Var lidt svært at finde tempo, modstand osv – har du nogle anbefalinger?

    Er altså nødt til at crosstræne, må passe på mit knæ, bare det ikke kommer til at ødelægge mit løb i Maj…… Føler mig rigtig trist og urolig, jeg har trænet så hårdt (åbenbart for hårdt) og glædet mig så meget.

    Kunne stå og se over på løbe båndene mens jeg crossede, følte mig som et barn med ansigtet presset op mod slikbutikkens rude…..
    Er fristet til at drukne sorgerne i rødvin og chokolade, men så får jeg også den dårlige samvittighed oveni….

    Knus!

  5. Hej du gæsteblogger 🙂

    Det tog mig flere gange at vænne mig til crosstraineren. Gjorde det samme, som du beskriver: Var faktisk mere i løb end noget andet, og så går fidusen ved cross’eren jo fløjten. Jeg tager altid “modstand” på, altså det der sted, hvor man kan få den op på 9-10-11-12 og så har jeg også prøvet en slags interval, men da gik jeg nærmest i stå, da det var hårdest at trykke fødderne ned. 🙂

    Men jeg har hørt fra flere, at cross’eren er super god til at holde formen på, når man ikke kan løbe i en mindre periode. Bare tænk på Mette H!

    Jeg kan godt forstå, at det er en urolig tid for dig – både mentalt og fysisk – det er næsten ikke til at holde ud. Det er så usikkert, når noget i kroppen strejker… Fat mod!

    God aften og knus! 🙂

  6. Hej

    Jeg sværger til Crosstræneren og bruger den med glæde. Hvis man bruger intervalprogrammerne forbrænder man faktisk flere kalorier end på løbebåndet, det er nænsomt for kroppen og man træner samtidig arme og overkrop.

    Så kvinder derude – elsk den crosstræner (når det nu ikke kan være anderledes…) Tak for to fine indlæg både fra Katrine og fra Kirsten.

    Tænk om vi kunne løbe en tur sammen alle sammen en dag 😉

    Knus Karina

Skriv et svar

