Restitutionstur?

Jeg løb en lille tur i tirsdags, fordi jeg har jo hørt og læst lidt om det her med restitutionsløb efter et måske længere og ihvertfald hårdt løb. Berlin var jo længere – det længste jeg har løbet i et år – men hårdt? Jo, jeg var da rigtig træt især i fødderne og også i benene bagefter. Men jeg var ikke sådan helt ude i orker-ikke-mere-jeg-er-helt-færdig-agtigt. Og jeg er stadig lidt overrasket over den manglende “jeg er bare helt smadret”-fornemmelse. Det giver jo lidt blod på tanden eller lyst til mere. Turen gik fint, sådan lide tulle-lulle-lej med den nye Sko/Torp i ørerne. Den fik mig til at svømme videre ud i tanker, som jeg ikke kan genkalde mig efterfølgende.

Men mere end den lille tur på godt 5 km tirsdag blev det så ikke til, fordi der var dømt fødselsdag onsdag aften med forudgående svingen kost, spand og gryder. Så gik der maskinpark i det hele, da manden på matriklen er i gang med et større byggeprojekt, hvor der ankom både motorbør, minigraver og cementblander torsdag. Så der er en liflig duft og lyd af diesel og Bornholmerfærge udenfor. De to store børn har fortrukket til sjovere steder og aktiviteter, så jeg er for en gang skyld ene-ansvarlig for lillepigen. Og måltiderne og alt det der husmoderlig-agtige, når mændene bygger og flytter jord.

Forhåbentlig kan jeg snige mig af sted lidt senere i dag, for jeg er langsomt ved at blive rastløs og tænke fremad på længere distancer.

Skriv et svar

