Nedtælling til .. 7 – eller en ulykke kommer sjældent alene

Eller The Neverending Story. 😦

Hvis man er én, som tror på tegn, ville denne man nok sige, at der er meget, som fortæller mig, at jeg ikke burde tage af sted til Berlin. Men nu er jeg jo ikke sådan en “man”, så jeg tager af sted.

For som ordsproget siger, kommer en ulykke sjældent alene. For det første er min hals blevet værre, jeg er snot-forkølet, men ikke så meget, så jeg opgiver ævred. Jeg håber jo, at de par dage, som er tilbage, inden starten går, er nok til, at jeg er frisk igen. For det andet er vores afrejse til Berlin udsat til lørdag morgen meget, meget tidligt. Pgra visse hændelser, som er sket for min løbe- og rejsemakker, og som jeg ikke kan komme nærmere ind på, er det ikke længere muligt for hende at være væk i flere dage. Vi har derfor enstemmigt besluttet at vente med at rejse ned.

Så farvel til løbetur i Tiergarten eller langs Spree i morgen, måske kan vi nå en ultrakort tur sent lørdag for at ryste benene friske. Det bliver ikke tid til så voldsomt meget sightseeing, men det er faktisk også ok. Så bliver benene ikke helt døde af for meget vandren rundt i en storby lige før de 21 km. I det hele taget er vores tid dernede ret barberet.

Nu kan det lyde, som om jeg bare er helt vildt omstillingsparat. Det er jeg, når en kær og gammel veninde har brug for noget støtte eller lign. Uden betænkningstid. Men jeg har da lige skulle sunde mig og justere mine forventninger og ting, som jeg havde glædet mig til at opleve. Når det så er gjort, så er det sådan, at min tur ser ud nu. Og manden på matriklen synes underligt nok at glæde sig en smule over, at der ikke bliver tid til shopping???

Så jeg må konkludere, at denne uge fra mandag har været en af de mest mærkværdige uger. Intet er blevet, som jeg havde forestillet mig og tænkt på i søndags. Sådan om søndagen når man langsomt vender tilbage til hverdagslivet og tager et vue ud over den kommende uge og den fælles planlægning af logistik i forhold til husholdningen med alt, hvad den indebærer. Der havde jeg set helt andre ting og forberedelser.

For en løbeheks har altså ingen krystalkugle. Den er byttet væk for et gps-ur.

Billede lånt fra www.aofkurser.dk/default.asp?iId=KFHLG

6 thoughts on “Nedtælling til .. 7 – eller en ulykke kommer sjældent alene

  1. Hej Katrine,

    Hvor er det bare synd for dig/jer.
    Og ja hvor har du været forfulgt af forhindringer og besværligheder i denne uge.

    Det eneste jeg kan finde på at skrive, som måske kan trøste lidt er at når du nu ikke er helt frisk, er det måske godt du har en dag længere hjemme. Måske du bedre/hurtigere bliver helt frisk igen.

    Hvornår starter løbet? Jeg vil gerne vide hvornår jeg skal sende dig min bedste powertanker.

    Når jeg har deltaget i maraton, så har jeg sådan en leg, jeg synes virker. Inden løbet har jeg spurgt dem jeg holder af, om de vil tænke på mig. Når jeg så er rigtig mør og træt, så leger jeg at jeg tager en persons energi, og at jeg har lov til at få den energi. Det er forskelligt hvilken person jeg har taget energi fra. Fordi alle mennesker har forskellige energier. Ahh det lyder måske langt ude…
    Men du må i hvert fald få min energi hvis du kan bruge den derude.

    Det er ikke altid tingene bliver som forventet, livet er ikke sådan at kontrollerer. Jeg håber at du får en rigtig god tur trods alt

    Knus Karina

  2. Jamen kæreste Katrine dog, kan man ikke være væk fra din side et par dage uden at du laver ulykker????

    Nej nu må du høre: min kære børn (som altså er 9, 11 og 13) bliver altid med djævlens vold og magt syge lige præcis på den dag/aften som jeg skal til pigemiddag/frokost/biograftur – fortsæt selv listen. Piv piv, kun mor kan bruges. Og hvor mange gange har jeg ikke aflyst det jeg skulle med resultat at jeg er sur fordi jeg gik glip af noget jeg meget gerne ville og fordi jeg føler mig som en dårlig mor der hellere ville være med veninder. Så lider børnene under mit terror-humør og jeg pga dårlig samvittighed.

    Du er heldig at manden i huset støtter dig så nu tager I to tøser af sted og nyder det I kan nå. Ja der er lavet om på planerne – men I skal stadig af sted til en fantastisk oplevelse. Måske lidt kortere end planlagt, men så laver I to gode veninder noget andet en anden gang.

    Op med humøret, det bliver en oplevelse som jeg i hvert fald glæder mig SÅ meget til at høre om. Hils din løbeveninde og pas på hinanden.

    Held og lykke, pøj pøj – og du får også min energi som du kan bruge under vejs.

    @ Karina – det var en rigtig god ide med at låne andres tanke-energi, den vil jeg med din tilladelse annektere og bruge til mit løb!

    Katrine, kan du så se at få skoene på og løbe et superløb!!!

    Knus. Kirsten

  3. @ Karina: Mange tak for dine søde ord. Ligesom Kirsten synes jeg, at det er en rigtig god idé med at låne andres energi. Starten går kl. 10.45, og så må du gerne begynde at sende dine mest effektive powertanker. Jeg vil i hvertfald tænke på dig undervejs. Det er en dejlig “leg” og idé, og jeg tager den til mig med det samme.

    @ Kirsten: Jamen, der skal jo være noget for dig at vende tilbage til på min blog. 😀 Mindre kunne jo også gøre det…. Eftersom du er så meget med på Karinas overførsel af energi, må du meget gerne sende noget til mig også. 🙂
    Jeg kan forstå, at du ofte også synes, at tingene ikke kommer på et belejligt tidspunkt. 🙂

    Og til jer begge: Jeg vågnede i nat og kunne ikke falde i søvn igen. En kombination af et stoppet hoved, af snot og af tanker, gjorde sit. Så satte jeg mig lidt med computeren og så jeres kommentarer. De gjorde mig simpelthen så glad og satte tingene lidt i perspektiv, så jeg lidt efter kunne gå ind i seng igen og sove godt til ud på morgenen.

    Ellers skal jeg lige til lægen med lillepigen – og mig selv for en sikkerheds skyld – i dag og have pakket det sidste, smurt nogle lækre sandwich til turen, og så er jeg klar. Og måske lige ud på en lillebitte kort tur i løbeskoene…..

    Kan I begge to have en dejlig weekend med godt vejr? Kirsten, hvor er det nøjagtigt du er i Finland? Jeg har ikke styr på vejret hos dig. Er solen kommet? http://www.yr.no er et supergodt vejrsted, så vi kan jo lige tjekke dit vejr ud en gang imellem.
    Og måske en lille tur i løbeskoene i mindre tøj, end vi har været vant til i laaaaang tid. 😉

    Knus og tanker
    Katrine 🙂

  4. Kære Katrine
    vil ønske dig en rigtig go weekend og et fantastisk løb – trods alt….
    udfordringer og uforudsete hændelser, som vi alligevel ikke er herre over, men som vi bare har at komme bedst muligt igennem…..og lære af ;-)))

    jeg ved ikke om jeg har noget energi at låne ud af lige på søndag, da min egen start går kl 10.30 – MEN jeg vil love dig jeg “leger” at vi løber lidt af turen sammen *ss*

    og når jeg selv er færdig med mine 10 km, vi jeg tænke og HEPPE på dig

    go tur
    /Mette

  5. Hey Katrine

    Øv hvor en skam. Så må du tage manden din med på lang weekend til Berlin en anden gang snart.
    Du kan også få et skud energi fra mig. Rigtig god tur og hav et super løb.

    kh Helle

  6. @ Mette: Hvor hyggeligt du lige kom forbi med et par trøstende ord 🙂 Du må også have rigtig god fornøjelse i Hamburg. Jeg ved jo, at du har været igennem ikke så lidt i forbindelse med dine forberedelser. Glæder mig til at høre, hvordan det er gået og hvordan knæet holder.
    Vil også sende dig lidt energi og en kærlig tanke…. 🙂

    @ Helle: Ja der bliver helt sikkert en revanche. Takker for din energi og er sikker på, at det sætter sig i mine ben, så jeg får lidt af dit tempo! 😀

    Kh Katrine

Skriv et svar

