Nedtælling til …. 5 :-)

Nu nærmer min afrejsedag sig. Og jeg har et sygt barn. Lillepigen har været syg siden mandag morgen, hvor hun klagede over ondt i maven. Hun klager ellers aldrig.  Så mor blev dømt hjemme. Og syntes, at datteren i løbet af dagen udviste så høj grad af friskhed, at hun skulle af sted næste morgen. Så mor her også kunne komme videre i sine fysiske og mentale forberedelser til sin Berlin-tur.

Tirsdag morgen havde lillepigen minsandten pludselig 38 i feber. Inkl. smældende røde kinder og let vandige øjne. Hvorfor får børn altid “pludselig” feber? Her sker der i sådanne tilfælde altid en nøje afvejning af den ene og den anden forældres forpligtelser dén dag, og så falder afgørelsen. Ihvertfald blev mor her dømt hjemme. Igen. Når alt kommer til alt, var det ok. Så kunne jeg få lov til at være en kærlig og yderst omsorgsfuld mor, inden jeg skulle være væk fra Anna i 4 dage. Hun er i forvejen en rigtig fars pige – og det med rette – men det var en god fornemmelse at have rig mulighed for lige at styrke min mor-position inden at skulle være væk i flere dage.

Lillepigen og hendes feber blev hhv. dårligere og højere, som dagen skred frem. Så er det jo kærkomment med lidt afløsning af manden på matriklen, som blev overfaldet, da han kom hjem. Så kunne jeg nemlig trække lidt tiltrængt og frisk luft med hunden, som for resten har fået karantæne fra løbeturerne, siden et kort besøg hos dyrlægen sidste uge. Hun er lettere spændt som en bue, fordi den uden tvivl velmenende dyrlæge desuden ordinerede korte(re) ture i snor.

Himlen over St. Dyrehave marts 2010Der var totalt forårsagtigt i skoven. Fuglene sang på livets løs, der var andre “gangere” ude, løbere og cyklister. Alle er ude og få vinterstøvet blæst af. Men skyerne truede solen, og inden vi var nået ud af skoven igen efter en time, havde solen fortrukket til fordel for skyerne.

Lillepigens tilstand blev ikke bedre i løbet af resten af tirsdag eftermiddag, og hun rundede de 40 i feber om aftenen, hvor vi lige måtte omkring lægevagten på Hillerød sygehus. Tykke belægninger i hals og svælg. Vi fik styr på næste barns sygedag, som nu var den 3. Heldigvis har vi en meget forstående og imødekommende arbejdsplads, som hjælper til, når man er i knibe, og når der ikke er andre muligheder. Det resulterede i endnu en mors dag hjemme i dag, da fars forpligtelser var mere tungtvejende.

“Ting” kommer ofte på ubelejlige tidspunkter. Nogen gange viser det sig at have en positiv indflydelse på situatioen, andre gange ikke. Så nedtællingen og den mentale forberedelse har været sat lidt på stand by de sidste par dage. Nu håber jeg, at jeg ikke er modtagelig for den virus, som sidder i halsen på Anna. Det skulle lige være…

5 thoughts on “Nedtælling til …. 5 :-)

  1. Hej Katrine
    Åh nej, lidt af et mareridt her på din sidste etape inden Berlin Marathon – de mentale forberedelser. Jeg er enig med dig i, at de ubelejelige ting kan ende med at have en positiv indflydelse på “tingene”. Måske har de sidste dage i virkeligheden rustet dig mentalt, så du bare er flyvende, når startskuddet til Berlin M lyder.

    Det håber jeg. Krydser fingre og ja, ingen halsonde!

    Jeg har én gang trænet til et halvmarathon. Det var det første broløb. Havde virkelig trænet og var i super god form – også mentalt. Dagen før blev jeg ramt af influenza/bronkitis. Jeg kunne simpelthen ikke acceptere det! Nej nej nej! Det var bare ikke rigtigt. Jeg tog afsted og hentede mit startnummer, rygsæk og hvad vi ellers fik udleveret. Det var dagen før. Jeg havde vist allerede feber dér. Men jeg troede stadig på, at jeg skulle løbe.

    Not … dagen oprandt. Jeg havde feber. Bronkitis. ØV ØV ØV! Ikke spor retfærdigt.

    Det sker ikke for dig! You go girl! :0)

    Knus Megan

  2. Hej Megan

    Tak for heppen. 🙂 Det hjælper uden tvivl. 🙂 Sikke en oplevelse du havde. Og er det ikke, hvad vi alle frygter: At vi har forberedt os til fingerspidserne, og så kommer der noget udefrakommende, som vi ikke har nogen indflydelse på, lige fra højre og ødelægger vores planer. Det er ikke til at bære, når vi står der, men bliver det heldigvis med tiden.

    I will never surrender!
    (Kan ikke huske, hvilken film den replik kommer fra, men den kom lige til mig..:-)

    Knus Katrine

  3. God bedring med lillepigen – kender det alt for godt mht. afvejningen af forpligtelser, der hos os også oftest falder ud til “mor-bliver-hjemme-ved-sygt-barn-mens-far-passer-vigtige-aftaler”.

    Krydser for, at du er immun over for halsonde, og bliver mentalt klar til det store løb.

  4. Kære Katrine,

    Jeg håber det går bedre med din datter. Måske er det slet ikke så skidt, at du har andet end løbet at tænke på i disse dage. Måske du bliver tvunget til at tage tingene og udfordringerne som de kommer, og det er ikke altid så skidt endda.

    Jeg tror på dig – dernede i Berlin. Du vil løbe som en lille vind.
    Tro selv på det og lad dig ikke stresse af at du ikke forbereder dig. Du skal nok nå det hele. Bare træk vejret dybt og langt ned i maven. Det hjælper.

    Jeg glæder mig meget til at læse om dine oplevelser og hvordan det hele spænder an.

    Hav en god onsdag

    Knus Karina

  5. Hej med jer

    Anna er i bedring. Heldigvis, for det ville være svært at rejse fra hende, hvis hun stadig var sløj, selvom hun er i de bedste hænder hos sin far. Det ser desværre værre ud med min hals og næse. Men det sker ikke, jeg ignorerer det, går tidligt i seng og bliver hjemme i varmen i morgen.

    Og Karina, tak for dine søde og opmuntrende ord. 🙂 Jeg tager det med mig: “Du vil løbe som en lille vind”. Det må blive mit mantra. 🙂 Og jeg husker det med vejrtrækningen helt ned i maven.

    Fortsat god aften til jer begge. Jeg skal i seng nu. 😉

    Knus Katrine

Skriv et svar

