Nedtælling…

I skrivende stund er der en uge til mit halvmarathon i Berlin. Så på trods af dagsregn skulle jeg ud i dag. Altså i løbetøjet og med skoene på. Skoven er meget våd i øjeblikket, så jeg valgte at turnere lidt rundt på de mindre landeveje i området. Dem har jeg jo ikke gjort det så meget i, både fordi jeg elsker skoven og så er der mere ro der. Altså ingen biler og megen ro. Samtidig er underlaget bedre i skoven, for der er jo ingen asfalt. Men i dag var det altså vejene og asfalten, der kaldte.

Billede0012 “Min” del af Fredensborg kommune er en del af den tidligere Karlebo kommune, som består af nogle tætbebyggede byområder i Nivå og Kokkedal og derudover alle os i “landdistriktet”. Dvs. Karlebo, Gunderød, Fredtoften og Avderød landby. Og alt det ind imellem. Men vi er på landet. Her dyrkes korn og rasp, og så er det horse-country. Her har man ikke bare en trailer, man har en hestetrailer. Bevares, det ser virkelig idyllisk ud, men alle de hestefolde er ikke videre produktive på det nationale regnskab.

Billede0015Vi har et lille lokalhistorisk museum, som drives af frivillige kræfter. Der bliver udsendt et nyhedsbrev til alle medlemmer, som bl.a. tæller overskudsmanden på matriklen. Han har selvfølgelig også besøgt museet i åbningstiden, som kendes på skiltet og flaget. Det var så ikke i dag, at jeg skulle beriges med lidt af lokalhistorien. Jeg løb forbi og videre….

Billede0017Jeg er stadig i ukendt land, for jeg har aldrig været her omkring. Heldigvis kræver det ikke det store at huske vejen, da der her ude ikke er så mange muligheder. Længere fremme – til højre? Eller til venstre? OG der er skilte – som “Karlebo 4 km” – super! På trods af regnen og disen ser det kønt ud. Man aner potentialet i solskin og med mere grønt.

Billede0021Selve løbeturen gik uden de store overraskelser. Stille og rolig start og langsomt op i tempo. Jeg havde på forhånd tilladt mig selv bare at skulle løbe en tur på godt 10 km og det, så jeg synes, at det var dejligt. Altså hvor jeg får set mig omkring, oplevet og sendt mine tanker på afveje.

Sådan blev det også. Jeg tog igen i dag Murakami med i ørerne. Jeg var jo ikke færdig med lydbogen, og den havde på løbebåndet i tirsdags sat gang i så mange tanker. Det gjorde den også denne gang, men det må komme senere. Ligesom Murakami selv siger/skriver, er hans bøger blevet skrevet, mens han har løbet.

På samme måde kan jeg godt mærke, at først spredes tankerne for alle vinde, og så samles de igen i konkrete stillingtagener og meninger og erindringer. Hvis jeg bare kunne skrive dem ned undervejs, for jeg får ikke dem alle med hjem igen. Ihvertfald ikke i hel stand.

3 thoughts on “Nedtælling…

  1. Hej Katrine,

    Lyder som en fin tur og fine omgivelser. Det er små hyggelige veje.

    Sendte dig en tanke i går. Jeg var ude at løbefortræning til
    Skvætløbet og der mødte jeg nogle damer, som også skal til Berlin. Kunne mærke de var spændte.
    Hvor gad jeg bare godt med derned, men det må blive en anden gang. Nu kommer årstiden med mange motionsløb og jeg glæder mig til at deltage i nogle af dem.

    Rigtig god søndag
    Knus Karina

  2. Hej Katrine
    Kun en uge til Berlin Halvmarathon! You go girl! :0)
    Jeg kan godt lide at løbe i regnvejr. Det er virkelig en skøn fornemmelse. Det behøver ikke just at styre ned, vel, men bare sådan en stille silende regn, mens man løber derudaf. Skønt!
    Keeva og jeg løb en hurtig 5 kilometer i fredags. Vi er ved at have god fart på de kortere ruter. Nu skal vi til at bygge op til længere ture, men hun fatter ikke, at man skal starte langsomt op! 😉

    God søndag til dig! Må solen skinne på jer i det Nordsjællandske.

    Knus Megan

  3. @ Karina: Jeg tror næsten, at jeg kunne mærke tanken fra dig i går. Den kom, da jeg var ude at løbe. 😀

    @ Megan: Jeg kan faktisk også godt lide at løbe i regnvejr, også den fine stille regn. Alt er mere stille så. Noget kunne tyde på, at vi måske får regn på søndag i Berlin. Men jeg håber, at solen tænker sig om og bryder igennem.

    God aften og knus til jer
    Katrine

Skriv et svar

