Rekognosceringstur

Skoven trækker. Jeg har virkelig savnet mine løbeture i den og kan næsten ikke vente, til der bliver is- og snefrit. Jeg læste hos i går, at Rude skov endnu ikke er til at løbe i, så jeg tænkte, at jeg hellere måtte se, hvordan der så ud i St. Dyrehave. Inden jeg skulle ud at løbe. Jeg hader nemlig at skulle vende om, så hellere tage en rekognosceringstur for at tjekke stiernes tilstand ud. Så tænkt, så gjort, og lad sneen og isen bestemme retningen.

DSC02969 DSC02968

Hmm det blev til højre op af 6’er vejen. Hingsterhusvejen så mere iset ud. Det holdt op til Kirkeltevej. 

DSC02973

DSC02971

Det blev så turen af Kirkeltevej (billedet foroven).

DSC02989 DSC02974

På et stykke af Kirkeltevej op mod Overdrevsvejen holdt CC Hillerød mtb-løb, hvor de kørte et stykke på stien, inden deres rute igen gik af mtb-ruten i skoven. Hunden og jeg holdt os pænt inde til siden i det isede spor, så cyklerne kunne få det grusede stykke. Allligevel var et par stykker lige nede og ligge i svinget.

DSC02979

DSC02978

Helt oppe ved Overdrevsvejen ledte vejen mod højre. Stien videre op mod Kongevejen, så bare for iset ud.

DSC02987 DSC02986 

Jeg mødte mtb-løbet igen.

DSC02994

Det andet “nye”, som fik skovbilledet til at se anderledes ud, var alle stablerne med skovet træ. Der var meget, virkelig meget. Ikke kun lige her, men mange gange på min vej.

DSC02981Der er vist kommet gang i Junckers forretning igen. Det var tydeligt, at der var blevet udvalgt træ til firmaet særskilt. Meget, lange og lige stammer.  Nu vendte stien åbenbart væk fra solen, for den havde slet ikke fået ordentligt fat her. Solen var faktisk også krøbet i skjul bag nogle skyer, så den var væk for denne tur.

DSC02998DSC02993

 

 

Jeg ved ikke, om jeg når en løbetur senere i dag. Der er familiefødselsdag på programmet, og der kommer et par damer, som skal låne nogle afrikanske malerier til en udstilling i Runde Tårn om afrikansk kunst, som kan ses over sommeren, så det er ikke sikkert, at mor får mere alene-tid i dag.

Så må det blive i morgen. Fuglene synger deres forårssang, duften er solrig og fyldt med træ. Skovduerne kurrer, og der er begyndende forårstravlhed i skoven. Jeg vil af sted..

2 thoughts on “Rekognosceringstur

  1. Hej Katrine
    Smukt tapet, du har sat på! :0)
    Ja, skoven er en blandet fornøjelse i øjeblikket – men absolut fristende. Gad vide, om du nåede en løbetur i dag? Jeg har været i skoven med kæreste og hunde og jeg havde været så klog at tage min Icebugs med. Det var godt, for dér var både is og sne … mest is. Jeg står jo bare fast med de skønne sko dér!
    Jeg skal også ud og løbe igen i næste uge, nu har jeg været “væk” fra det en uge pga dårlig hals m.m.

    Ha’ en dejlig aften.

    Knus Megan

  2. Hej søde Megan

    Ja, som du måske har læst nu, nåede jeg liiiiige en lille tur. Men det var også presset ind mellem andre ting, og det er jo ikke godt for min spirende ocd, men på den anden side godt, at jeg bliver udfordret på samme.

    Dine sko lyder som noget, vi alle skal investere i, hvis vi næste år får en lignende vinter. Der er ikke noget værre end at gå og være ved at skvatte og glide på iset underlag.

    Jeg håber, at du får nogle gode ture i den kommende uge. En dårlig hals får jo en ned i mange dage….

    En god aften til dig, hvad der er tilbage af den. 😉

    Knus
    Katrine

Skriv et svar

