Kom forår, kom sol, kom varme…

Erantis_i_sne

men det var så ikke i dag, selvom det er den første officielle forårsdag!!! Jeg ved ikke rigtig, hvor jeg skal sende klagen til, men der er lagt godt i kakkelovnen, for her på breddegraderne har det sneet stort set hele dagen. Forkert, en OMMER og det lige NU!

Så weekendens lange tur, som ikke blev i weekenden, skulle så være i dag. NOT! Ikke på vilkår og i det vejr. Jeg fryser, er SÅ færdig med kombi’en sne, blæst og kuldegrader. Ja, termometeret sneg sig lige ned under 0 sidst på eftermiddagen. Jeg endte med at kapitulere, starte bilen og køre til Fredensborg Fitness World. Hamsterhjul, here I come. Again.

I løbet af dagen har jeg haft tid, en del tid, til at tænke lidt over form- og træningssituationen i forhold til min start i Berlin Halbmarathon d. 28. marts. Jeg synes, at den kunne se bedre ud, men det har været en lang, kold og snefuld vinter, og mange er vist ramt på deres træning af de samme grunde. Jeg fandt et program på iForm, som lige kunne sikre en optimering af træningen de sidste fire uger inden et halvmarathon.

Dét napper jeg. 🙂 Og dagens træning lød på 2 km/10 min. opvarmning, 8 km/40 min. på puls 80-85% og til sidst en afjogging. Jeg har ikke noget pulsbælte, men synes egentlig, at jeg nogenlunde godt kan vurdere omkring ca. jeg er i pulszonerne. Især i de høje områder.

Opvarmningen gik fint. 🙂 Men ret hurtigt – efter godt 4 km – kunne jeg godt mærke, at det ikke var en af de gode dage. Jeg var tung og havde for lidt luft. Ganske enkelt. Ihvertfald på 6 min/km. Jeg havde også lagt mærke til, at min startpuls var højere, end den plejer. Så jeg satte tempoet lidt ned, indtil jeg havde fået samlet energi igen og satte så tempo op igen. Sådan gik det derudaf i 45 min. før jeg synes, at NU var det nok for i dag. Jeg var helt flad bagefter og sukkerkold oveni. Jeg har ikke spist så meget i dag, dels fordi jeg har spist og drukket for meget i weekenden, og dels fordi jeg jo prøver at få smidt de kg, som jeg vil af med.

Men mission accomplished – uanset det ikke var kønt….

3 thoughts on “Kom forår, kom sol, kom varme…

  1. Hej Katrine,

    Godt løbet. Du kom afsted, det er vigtigt psykisk.
    Mon du har lidt sygdom i kroppen? Tænker på det du skriver om din puls og at du var tappet for energi?

    Rigtig fint tapet du har fået her på din blog.
    Det ser godt ud!

    Har løbet en morgentur og er rigtig vel tilpas og glad. Har en lang dag foran mig, så morgentur er eneste mulighed.

    God dag 🙂

    Kh Karina

  2. Hej Karina

    Det var en god fornemmelse at være kommet af sted. Men jeg har da også tænkt på, om der var noget i kroppen? Især fordi Lillepigen var nede et par dage med feber… så jeg tager det fortsat lidt roligt. 🙂

    Jeg har været forbi dig og læse om din – meget – tidlige løbetur. Jeg kan faktisk godt lide de tidlige morgenture, det er bare dét med at komme op tidligt nok til de er tidlige… 😀 Men NU bliver det snart meget bedre vejr og meget lysere, og SÅ skal jeg også ud om morgenen.

    God aften til dig 😉

    Knus Katrine

  3. PS. Mht tapetet synes jeg, at det skulle se lidt mere forårsagtigt ud. Men jeg kan ikke mere CSS koder end at tage den direkte og paste den ind.

    Men meget godt resultat denne gang. Jeg ville også gerne reklamere for det website, hvor jeg får det fra, men kan ikke engang finde ud af, hvordan jeg lægger en “button” ind enten i venstre eller højre side… Nå det bliver på et andet tidspunkt.

Skriv et svar

