Kreativ blogger-award

Så er awards’ne nået Blogland. Og jeg har vundet én. 😀

kreativblogger

Når den sådan lige rammer mig, bliver jeg barnagtigt stolt og rødmer, fordi der er nogen – en – som synes, at jeg har gjort mig fortjent. Det er Helle, som har givet mig den. Selv fik hun den, fordi hun var overskudsagtig. Jeg synes ikke, at Helle er overskuds-AGTIG. Hun er et af disse sjældne mennesker, som af deres helt unikke selv har et stort overskud i deres person. Hun er overskud på en sjælden set måde.

Nå tilbage til min award. 😀 Helle har givet mig Kreativ blogger-awarden, fordi hun synes, at jeg her på bloggen “deler mine indre og ydre kampe med løbeturene i skoven, og fordi jeg er et umådeligt positivt væsen”. Se – det sidste blev jeg jo lillepigeglad i kysen over, at nogen mener om mig. Så – tusind tak til Helle for de pæne og flatterende ord.

Reglerne er sådan:
Man skal vise prisen på sin blog – har lige copy og pastet billedet ind fra Helles blog så – tjek!
Linke til den, man har fået den af – endnu et link til Helles blog – så tjek!
Skrive syv ting om sig selv – hmmm kun syv? 😉
Give prisen videre – det virker helt overskueligt.

Nå men så først syv ting om mig:

  1. Jeg elsker mad: At lave den og spise den, opdage nye opskrifter og råvarer, tale om den og udveksle nye idéer eller krumspring. Og når jeg laver mad, laver jeg tit meget forskelligt og mange forskellige ting. Det betyder desværre også, at der stadig sidder lidt for mange kg på sidebenene og meget uflatterende på maven. Det arbejder jeg på…. Jeg havde ellers nået min ønskelige kampvægt efter min skilsmisse (dér nåede jeg faktisk til en krise, som jeg ikke kunne spise mig ud af), men den tog graviditeten med lillepigen sig af. Jeg overlevede kun kvalmeperioderne ved at spise (!! der var den igen) mange Sunlolly’er hver dag. Det hævner sig, for de sætter sig.
  2. Jeg er en læsehest: Jeg læser hver dag, til daglig inden jeg skal sove. Hvis jeg ikke har gang i en bog, er jeg rastløs, og der mangler noget. Jeg har – ligesom mht min musiksmag – en bred smag, og det betyder, at der ryger mange og meget forskellige bøger igennem. Fanger den mig, læser jeg den. Ikke, ryger den ud. Jeg bruger biblioteket meget og synes, at det er fantastisk, at vi har sådan en service i vores samfund.
  3. Jeg elsker mine løbeture: Sådan har det ikke altid været. Men der er vel en tid for alting. Jeg bliver irritabel og rastløs og får dårlig samvittighed overfor mig selv, min form og min krop, hvis jeg ikke har været ude et par dage.
  4. Jeg begejstres let: For let, vil nogen sikkert sige – for jeg får sat ting i gang, som jeg ikke altid får fulgt til dørs.
  5. Jeg er bare bedre til at have fri end til at gå på arbejde. Der er SÅ meget, som jeg gerne vil lave og nå. Men alligevel kan jeg jo ikke undvære mit arbejde, som giver mig indhold og glæde. Og så tror jeg, at jeg stopper den her, inden det lyder for frelst.
  6. Pyh ha – jeg er ved at gå død i det her…. Jeg er magelig og doven.
  7. Jeg er faktisk også lidt damp-agtig. Sådan lidt omkringfarende tigerdyr. For så efter kort opblussen at falde tilbage til punkt 6.

Puh ha det lykkedes. Det var faktisk lidt hårdt. Det kunne tyde på, at jeg skal dyrke det der med selvransagelse og –erkendelse lidt mere i fremtiden, når det nu falder så svært at finde noget interessant at skrive om sig selv, uden at det bliver for chick-lit-agtigt.

Så skal jeg til det rigtig sjove: At give prisen videre. Til syv andre bloggere. Argghhhh jeg kender ikke syv. Nå men man kan vel gemme nogen i “banken”..

Jeg giver den videre til Megan, fordi hun skriver så poetisk om hverdagen og øjeblikke i livet og er meget reflekterende og eftertænksom. Jeg sender også awarden til Karina, fordi hun er en sej løber og en følsom og indfølelsesfuld kvinde. Jeg giver den til (den anden) Katrine, fordi hun trænger til lidt sjov og adspredelse i disse dage.

7 thoughts on “Kreativ blogger-award

  1. Tillykke søde Katrine, den har du sørme også fortjent. Du har en super fin blog her, som jeg elsker at læse at følge med på. Både den del, der handler om dit løb og så alt det andet.
    Også tusind tak for at give den videre til mig. Det er jeg da bare pavestolt over. Jeg må straks sætte den på hjemmesiden. Tusind tak, du søde og god aften (det er der tilbage).
    Kh Megan

  2. Kære Katrine,

    Først og fremmest tusinde tak for de gode ord og award’en. 🙂

    Det er en udfordring…. Men du gjorde din godt. Det er sjovt at læse om dine “særheder” eller bare det at lære dig lidt bedre at kende.

    Jeg kan blive lidt “forskrækket” over den måde man kan føle sig forbundet med andre på nettet. Jeg kan helt savne dine og megans indlæg når I ikke skriver. Så tænker jeg, – Karina du er ved at blive afhængig…. 😉

    Hav en rigtig god dag. Mon du skal lave noget dejlig mad i aften? Jeg købte miso ved Helsekosten i går. Vil prøve at lave min egen misosuppe. Det skulle være nemt, og det smager godt synes jeg.

    KH Karina

  3. Hej Katrine
    Uf, nu sidder jeg jo lige her og bliver pæonrød i pæren helt op over hårgrænsen. Tak for dine søde ord.
    kh Helle

  4. @ Megan: DU fortjener da også anerkendelse for din blog. Du skriver godt, og jeg nyder at tage forbi “dig” og se, hvad du nu har fundet på. Jeg glæder mig til at læse, hvad du finder på i anledning af awarden. 🙂

    @ Karina: Jeg har det ligesom dig; jeg kan også blive en lille smule bekymret for min hang til liiiige at smutte forbi dig – og et par andre, bla. Megan og Helle. Men jeg tænker på det som de virtuelle venskaber, hvor man får vendt og udvekslet meninger, holdninger og hverdagens trivialiteter. Og jeg savner også, når der er stille på bloggen….:-)

    @Helle: Men ordene er fortjente. Mere er der ikke at sige. 🙂

  5. Hej Katrine – den første! 🙂

    Jamen du har da fortjent den. Skriv løs min pige, skriv løs!

    Knus og tanker
    Katrine – den anden

Skriv et svar

