I sne og slud skal løberen ud…

og jeg ved godt, at der ikke er noget slud lige nu, men slud rimer på ud. Det gør sol ikke. Og der var sol i dag, og efter som vi har fået en plejebarn på matriklen de næste to uger, så …ok det er så en pleje-hund… sammen med flere andre ting, som gjorde, at jeg bare skulle ud at løbe i dag. Sådan som UDENFOR i den friske luft, og så var solen endda fremme.

Men samtidig var der p… glat i skoven. De skiftende temperaturer og alle skovmaskinerne har gjort deres til at få stiernes underlag til at have en lighed med isglatte betonfliser. Men visse vasse – af sted måtte jeg. Det gik faktisk ok de første km, og da jeg løb i retning af Kongevejen igennem St. Dyrehave, skinnede solen igennem, lyste sne og stien op i et orange skær, og vi løb direkte imod solen, som var kæmpe stor og orange. Det var det smukkeste, og jeg lo højt. Sådan lide tosse-agtigt, men det var bare for smukt, til at jeg kunne holde det indeni.

Hundene – Karla Barla og Tim Kim – løber godt sammen. Jeg havde begge i mavebæltet og et stykke reb (ligelangt) til hver. De løber side mod side, og Tim har en opdragende effekt på Karla, som undlader en del snuseri, men overgiver sig til det rytmiske løb.

Videre ned til Kongevejen og lidt sikkert løb på cykelstien 1½ km op nordpå, indtil vi drejede ind i skoven igen. Og så var det slut med morskaben. Det blev simpelthen så glat og ujævnt, at det blev meget langsomt løb ,og af og til måtte jeg endda gå, fordi risikoen for at vride om på anklerne, var for stor. Jeg nåede at redde den et par gange, mest fordi der var fremdrift i hundene, som gjorde det nemt at komme på ret køl på fødderne igen.

Men det var skønt at løbe ude igen. At løbe i naturen og på løbebånd er to meget forskellige ting. Og jeg ved, hvad jeg er til.

4 thoughts on “I sne og slud skal løberen ud…

  1. Hej Katrine,

    Wau, det lyder ellers som en dejlig tur. Skønt du fik solen af se og et ordenligt boost af livsglæde.

    Det lyder så hyggeligt at løbe med hunde.

    Tegner godt for din dag

    Mange hilsner 🙂
    Karina

  2. Hej Katrine
    Det lyder som en dejlig tur og så med to hunde. Godt du kunne holde balancen og ikke faldt på r…. :0) Herude er der også meget glat nu og det er endda svært at gå med hundene uden at falde. Jeg håber at min Icebugs ankommer i dag, men jeg tvivler, da de jo kommer rejsende helt fra Norge!

    Flot med solen der i horisonten. Her har vi ingen sol. Kun en strid isnende vind og gråthvidt vejr.

    God lørdag!

    KH Megan

  3. Hej Katrine

    Jeg mistede fuldstændig tålmodigheden med sne og tøsede igennem på absolut snefri cykelstier i dag. Aj, hvor var det skønt at være fri for sneen 🙂 Og klasser bedre end løbebåndet.
    kh Helle

  4. @ Karina: Det var virkelig et momentant boost af livsglæde, som du skriver, at jeg fik som en bonus på turen. Dét vil jeg huske længe.
    Og det er bare virkelig hyggeligt – og trygt – at have hund(e) med på turen. Jeg tvinges jo til at komme af sted…

    @ Megan: Er dine Icebugs kommet? Jeg var på gåtur i dag med hundene, og der var betydelig mere glat end i går (eller også var det, fordi jeg var på andre stier), men det var faktisk træls bare at gå. Solen var heller ikke ude her i dag.

    @ Helle: Way to go! Nogle gange er det i orden med at være pænt tålmodig. Solen i går gjorde sit til at fjerne sneen på cykelstierne. Godt du fik det udnyttet.

Skriv et svar

