Velkommen til Narnia-land

pics 165 vildt

Det bliver ved og ved, vintervejret, frosten og sneen. Jeg nyder det, for der er bare smukt udenfor. Intet sjap, brune bunker af smeltende sne iblandet grus, vejsalt, jord og andet skidt. Det er bare klart hvidt, hvorhen man ser, iblandet grønne stænk af det stedsegrønne, som ryster sneen af sig, når det kan slippe af sted med det, knirkende sne og tindrende frost.

udsigt d. 4.2.10Jeg gik en lang tur med hunden i skoven i går eftermiddags, for hun lider meget under de manglende løbeture. For det er ikke en mulighed i mit område at løbe her hos mig i øjeblikket. Og der er hér, at det lovpriste vejr så bliver et irritationsmoment midt i al idyllen og skønheden. For der er rigtig meget sne på vejene, og det er bare glat og usikkert at bevæge sig fremad i løb.

Syntes jeg. I går. Den vejrmæssige situation har jo ikke ændret sig, men så var det, at jeg på vej ud af skoven mødte en yderst energisk og løbende, ældre dame med to Flatcoated retrievere i snor. Vi faldt i snak, og hun fortalte velvilligt, om hendes ny-indkøbte profillerede løbesko med goretex, som ifl. hende var et must. Sammen med knælange kompressionsstrømper. For som hun sagde: Hundene skal jo ud, jeg kan ikke holde ud at gå for løb er bare mig, og indeløb holder jo ikke…. Så hun kæmpede sig frem på de snetunge og til tider isglatte skovstier med sine to hunde og sit nye udstyr, som gjorde en forskel her midt i vinteren.

Så jeg har nu bestilt et par snekæder til mine løbesko. Jeg tror, at den løsning passer bedst til mig. Så skal jeg ikke investere i endnu et par sko – lige nu – og jeg kan samtidig bruge snekæderne til andre sko, hvis det er en gåtur. De er bestilt hos YakTrax i England og fås for samlet £ 29 inkl. forsendelse. Måske kunne jeg have fået den billigere i USA, men jeg kan ikke gennemskue handelsreglerne, told og evt. skat for ting købt over nettet i the US. Og indrømmet, jeg gider ikke sætte mig ind i det, så længe pundet er så lavt.

Så jeg ser frem til et par snekæder til løbeskoene, så jeg – og hunden – kan komme ud i løbetøjet udenfor igen. Og Karla – hun er klar…

pics 150

2 thoughts on “Velkommen til Narnia-land

  1. Hej Katrine
    Det var da nogle smarte snekæder til løbesko og i det hele taget. Håber de fungerer, så du også kan komme ud og løbe igen. Jeg har det jo ligesom den dame, du mødte. Det skal sgu være udendørs! :0)
    Jeg venter også spændt på mine løbesko med pigge. Bare de dog kommer til weekenden! Det ville være herligt at få en løbetur igen!
    Herude er der bare glat og nogle steder ufremkommeligt. Man skal passe godt på. Hundene er jo ivrige og vil gerne frem, de fatter vist ikke, at det er glat …
    Super fint billede af Karla, hun ser altså bare skøn ud!
    God aften

    Kh Megan

  2. Ja, jeg håber også, at de er anvendelige og gør en STOR forskel. Så jeg glæder mig til postmand Per kommer med en pakke. Nu får jeg se…
    Så jeg kan jo godt forstå, at du glæder dig til dine pigsko. Dem glæder jeg mig til at høre om.
    Også en god aften 🙂
    Kh Katrine

Skriv et svar

