Pump it up…

Jeg prøvede ihvertfald at blive pumpet lidt op til Body fit i dag. Det er bare super god træning, en entusiastisk, forklarende og energisk instruktør og et rart og afslappet miljø. Der er tempo på, og jeg synes, at jeg var bedre i dag til både at kunne øvelserne OG klare serierne. For det er ingen hemmelighed, at når det kommer til sådanne serier til enten dans, step eller lign. er jeg en ko på glatis. Jeg kan simpelthen ikke huske rækkefølgen. Måske fordi jeg koncentrerer mig så meget om at gøre det rigtigt, at jeg ikke kan koncentere mig om, hvad jeg skal næste gang….

Det bliver altså nemmere for hver gang. Det er faktisk en af mine kolleger, som er instruktør, og hun har sagt, at hun kører med et givet program et par måneder, så der er rig mulighed for at blive rigtig god til det. Så jeg hænger på. Enten tirsdage eller torsdage…

Jeg nåede lige at løbe lidt på båndet inden. Det blev kun til lidt over 4 km. Alle løbebånd var optaget, da jeg kom direkte fra arbejde, og jeg måtte vente lidt, inden jeg kom til. Men det var faktisk ok. Jeg kunne mærke, at kedsomheden indfandt sig hurtigt. Musikken fik ikke mine tanker på afveje, og de kredsede kun om, hvor mange minutter, der var gået, og hvornår jeg skulle ind i træningssalen til Body fit-timen.

Jeg kunne simpelthen ikke følge en tanke af sted, så jeg kunne få gang i en tankerække. Det der, som sker, når man løber udenfor, og blikket fanger et eller andet, som sætter en association i gang. Man er ikke engang bevidst om det, der sker, men tankerne folder sig ud og flyver derudaf.

Dét sker bare ikke i et træningscenter. Det kan mange af os skrive og tale mangt og meget om. Men det er et onde, som skal til i øjeblikket og formodentlig et godt stykke tid endnu. Jeg har accepteret det, men glæder mig for VILDT, til foråret titter frem, og man kan dufte den dér særlige duft, så man ved, at NU er foråret lige om hjørnet.

Indtil dag skal jeg:

  • løbe på landevejen, når der er ryddet.
  • løbe i skoven, når mine Yaktrax er kommet.
  • blive ved med at løbe supplerende på løbebånd, ihvertfald de korte ture.
  • blive ved med at løbe….

Ikke engang Black Eyed Peas med Pump it holdt mig godt kørende – løbende – i dag i hamsterhjulet.

3 thoughts on “Pump it up…

  1. Godt gået. Jeg kommer ikke afsted til træningscenteret. Jeg traver gennem sne og driver og længes efter at pigløbeskoene kommer, for så skal jeg ud igen. I nat drømte jeg forresten også, at jeg prøvede dem og de var for store. Men det er de selvfølgelig ikke! De vil passe mig perfekt! :0)
    Håber du får en fin dag og måske en god tur med søde Karla i skoven.
    Kh Megan

  2. Kære Katrine,

    Sikke fine indlæg du har skrevet. Og hvor ser din hund bare sød ud med sne på snuden.

    Det bliver fedt at få de der ting til dine sko, så du kan stå fast. Dejlig oplevelse du havde vedr. dit møde med kvinden og hundene. Det er jo fantastisk hvilken forskel det rigtige udstyr kan gøre.

    Jeg kan nikke 100 % genkendende til det med manglende tankerække og løbebånd. På løbebånd kigger man kun på tid og distance. Og tiden går langsomt.
    Det der er så skønt ved at løbe ude er vel også den form for mentale renselse man får, ved at tankerne bare flyver hid og did. Mon det er en form for meditation? For man oplever jo også tomhed eller stilhed i form af tanker.

    Tak fordi du har tagget mig. Det er første gang i mit blogliv, så det er jeg lidt stolt af.

    Jeg skal se hvad jeg kan gøre ved det. Desværre ikke så meget spændende er jeg bange for…. men men nu ser jeg lige 🙂

    Rigtig god weekend

    Kh Karina

  3. @ Megan: Sikke en drøm. Ikke fordi jeg skal begynde at tyde på den, men det må da sige noget om, hvad dine tanker (og vores andres 🙂 kredser om: Sikkert løb udenfor i naturen, som vi er vant til. Jeg krydser fingre for, at der kommer en pakke til dig.

    @ Karina: Ja, jeg glææææder mig til, at der kommer en pakke. Jeg kunne desværre ikke se noget om lagerbeholdning eller leveringstid på websitet, så jeg er jo bare forventningsfuld hele tiden.
    Det er interessant med tanker og løb, for hvad tænker vi egentlig på, når vi løber? Jeg kan ikke huske noget efter dagens tur. Ikke spor, og jeg tænkte på noget det meste af tiden. Tror jeg. Eller? 😉
    Glæder mig til din køleskabslåge. Der vil sikkert være et eller andet, som siger noget om dig eller ved dig.

    Kh Katrine

Skriv et svar

