Worldrun II

Så var det, at det ene tog det andet. 🙂 Da jeg kom i tanker om, at jeg til min løbe-bogs liste havde glemt en ellers fremragende og interessant beskrivelse af en meget lang løbetur, tænkte jeg, at der i virkeligheden var nogen, som ikke havde hørt om Jesper Kenn Olsen og hang til en løbetur, som går verden rundt. Altså det første løb, hvor han løb breddegraderne rundt.

Det jeg husker mest fra bogen, er hans beskrivelse af turens forløb gennem Sibirien, som er øde, uvejsomt og tyndt befolket, men til gengæld er i dette område han oplever den største gæstfrihed og hjælpsomhed.

Man kan jo spørge sig selv: Hvad skal det til for? Hvad får en mand til at springe ud i et projekt, hvor han de næste 2½ år skal løbe, løbe og løbe hver dag for at nå jorden rundt? Det svarer han selv på her:

Der er live opdatering på Worldrun II sitet.

Skriv et svar

