Et guddommeligt lys

Nå ja måske ikke lige William Turners guddommelige lys, for der er mere varme i hans lys, men i dag i starten af min løbetur så jeg det smukkeste solglimt bryde nogle træers krone lidt fremme på stien, hvor den slog et knæk. Solen strømmede ned på et lille afmålt område lige på stien, hvor iskrystallerne lyste op og glimtede som små ædelstene. Det var et af de øjeblikke, hvor jeg næsten får fugtige øjne, fordi øjeblikket er så fuldendt. Omend kort. Så var jeg løbet forbi og videre.

Det var en dejlig start på min tur i dag, og måske var det med til at give mig mere energi på turen, end jeg synes, at jeg har haft i lang tid. Det blev en tur på godt 9 km, og jeg var godt løbende. Jeg er en langsom starter – i løb som i livet 🙂 – og mine km-tider blev hurtigere, efterhånden som jeg fik flere km i benene og på uret. De sidste 4 km løb jeg på under 6 min/km, og det er normalt min 10 km-konkurrencetid, så det var virkelig dejligt.

Hvad var så anderledes i dag? Hmmmm, jeg lagde mærke til, at min puls var lavere, end den har været de sidste par uger, da jeg trådte ud af døren. Faktisk mere end 10% lavere…. På et tidspunkt havde jeg da tænkt, at det var da lidt højt, når jeg faktisk ikke havde bevæget mig mere end ud over dørtrinnet. Så min udgangspuls var altså pludselig en del lavere, og jeg havde lette ben i dag, og maskineriet kørte. Alle 9,3 km. Det er også min 3. dag på penicilin pga. en mindre infektion i de nedre regioner. Måske har den liiiige ryddet op på andre etager, når den nu alligevel var i gang?

Altsammen ikke til at vide, men dejligt er det at føle, at jeg er ved at være klar til de lange weekendture igen. The Force er ved at komme back to mig! 😀

Derfor taler vi heller ikke om achillessener i dag…

Skriv et svar

