Frugt og spidskål?

Man har en mening, til man får en ny. Er det ikke sådan, at talemåden er? Jeg har altid haft et lettere anstrengt forhold, når man blandede frugt og grøntsager i eks. salater, tilsatte frugt i en eller anden form til en varm ret, puttede rosiner i salat osv, osv. Jeg ved virkelig ikke, hvorfor jeg har det sådan, men et lettere anstrengt forhold til dette mix er vist ikke overdrevet.

Så var det, at jeg – endnu en gang og heldigvis for det – skulle spise hos en af Madmuserne, en kær veninde, som er uovertruffen i et køkken. Hun serverede en salat bestående af spidskål, pære (!), ristet kokosflager (!), ristede græskarkerner og en almindelig olie-eddikedressing a la Henrik fra By på Skrump. Spidskålen var blevet snittet meget fint i en foodprocessor, pæren skåret i mindre tern og resten giver vist sig selv. Det så meget kønt og appetitligt ud.

Det kommer vel ikke som nogen overraskelse, at salaten smagte fantastisk. Og jeg har overgivet mig og har nu sat mig for at prøve nogen af alle de salater med frugt. Jeg må også hellere få afprøvet nogle af opskrifterne i Suveræne salater osv. med den slags i.

Skriv et svar

