Man skal komme hviledagen i hu

Og den ligger ikke altid på en søndag her hos mig. Altså med hensyn til løb. Jeg har fået sådan en fin opdatering på mit løb i 2009 på nikerunning, hvor jeg uploader mine løb fra iPod’en. Det viser sig, at jeg har løbet mest på søndage. Mon ikke fordi det er den dag, hvor vi har mindst aktiviteter? Det giver så plads til lidt selv-tid.

Derudover ligger hviledagene forskelligt, og ikke altid hvor jeg havde planlagt det. Mine løbeture er og har været dét, som jeg har prioriteret højt i forhold til at bevæge mig ned i Fitness World. Nu er der sket dét, at Body Bike har skubbet mine løbeture i denne uge. Ok, jeg har været til Body Bike to gange – søndag og i går – men det er jo vildt hårdt! Og mandag valgte jeg at lade være med at løbe, fordi min achillessene i højre fod begyndte at røre på sig og gøre opmærksom på sig selv. Igen! :-/

Efter timen i går, som var en Body Bike 1, var jeg smadret, men høj. Jeg må tilstå, at jeg jo nok er en piveskid undervejs (og det skal der rettes op på), og Body Bike er bedst, når det er overstået. Men jeg er høj bagefter, behagelig træt i kroppen, men ikke det mindste øm nogen steder dagen efter. Jeg synes selv, at jeg giver den gas – helt ærligt, der sidder jo 87 omkring dig, som bare vil tro, at jeg er en svækling 🙂 – men noget tyder jo på, at der er mere tilbage i mig, og jeg skal finde det frem.

Ikke desto mindre var Achilles på igen i dag, så løbeturen røg sig en tur. Øv. Men jeg er så bange for, at der sker noget mere alvorligt, som kunne bringe min Berlin-tur i fare. Så jeg passer på. Morgendagens program levner vist ikke meget plads til en løbetur, for månen er delvist væk, men måske kan jeg alligevel tage mig sammen til en mørketur i skoven, når jeg er kommet hjem. Lige nu virker det slet ikke tillokkende…

4 thoughts on “Man skal komme hviledagen i hu

  1. Hej Katrine
    Måske kommer du til at prioritere lidt så … mindre body bike og mere løb?
    Personligt kan jeg ikke fordrage at træne indendørs. Jeg må bare ud og gøre det! Løb, cykling og lange traveture. Men det er jo en udfordring om vinteren, hvor det er mørkt, inden vi når hjem fra arbejde!
    Vi er ved at sætte et større stuehus i stand og det er planen, at vi flytter derud i løbet af foråret. Så skal jeg have mig en crosstrainer til om vinteren! Nej, jeg bryder mig ikke om indendørs træning, men det er en formildende omstændighed, hvis den står i mit eget hjem og jeg kan “hygge” mig med god musik på IPoden, mens jeg knokler derudaf. Vi får se.
    Håber virkelig ikke, at du får større problemer med din archilles sene! Det ville da være for surt!
    God aften – hyg dig :0)
    Kh Megan

    1. Hej Megan 🙂
      Du har ret. I det hele. Men jeg er ude i et dilemma, for der er ingen tvivl om, at Body Bike’n kan gøre det ud for mine manglende intervalløb, for jeg mangler virkelig afveksling i mit løb. Det gider jeg ikke. Jeg gider rigtig godt stille, rolige løbeture i skoven og rundt på landevejene og af og til ved vandet.
      Så jeg tager timerne på “in door biken” som et nødvendigt onde. 🙂
      Men jeg har det også ambivalent med det at træne indendørs. For jeg har det underligt med at være så tæt på alle de – andre – svedende, og synet af os alle sammen er jo absurd! Alle de her mennesker, som bliver nødt til at give penge og tage hen et sted, for at bevæge sig, så de ikke dør før tid. Altså sådan skåret lidt ud i pap!
      Så jeg har det ligesom dig: Jeg kan ikke lide det og gør det kun af nød.
      Jeg mangler den friske luft og højden til himlen.
      Kh Katrine

      PS. Og så glæder jeg mig til at følge jeres istandsættelsesprojekt.

  2. Hej Katrine,

    Det er altså godt du lytter til din krop og passer på hælen. Jeg har en veninde der har døjet med det i mange år… Nu har hun fået en blokade og derefter må man ikke løbe i 6 uger, og siden laaangsom genoptræning.

    Så pas på dig.

    Vippebræt og øvelser hvor du står på en trappe og løfter din vægt med skiftevis det ene og andet ben. Du kender sikkert øvelsen.

    Ja det er bedst at komme ud – men jeg er nu også blevet helt glad for min styrketræning. Føler faktisk kroppen bliver mere harmonisk af det. Løb er jo meget ensidig træning, og jeg tror det er vigtigt at styrke ryg, mave, muskler mm.

    Forsat god træning

    Kh Karina

  3. Hej Karina
    Jeg ved det godt og har det også som om jeg bevæger mig på et knivsæg. Jeg prøver jo at presse den, så jeg ikke behøver behandling, andet end det jeg gør i det små (indlæg, ibutop, akupunktur), og samtidig tage en lille pause, når den brokker sig for meget.
    Jeg er gået i gang med de øvelser på en trappe, som du nævner og skal bare holde mig selv til.
    Jeg har sågar et vippebræt, som har samlet støv siden min ledbåndsskade for mange år tilbage. Det må frem i lyset igen.
    Kh Katrine

Skriv et svar

