Hjemmesysler på en snevejrsdag

Det er nu min fjerde dag hjemme i træk. Og den anden alene. Jeg kan mærke, at jeg slapper helt af, tuller rundt og ordner lidt her og der. Det gør godt i kysen. Jeg har haft alt, alt for travlt. Der har været for mange indtryk og ting, som kræver, at jeg tager stilling til dem.

Så giver sådan et par dage, som  jeg har nu – godt nok ufrivilligt, men ikke mindre brugbare – energi og overskud. Så symaskinerne er blevet fundet frem fra skabets mørke, og jeg har gravet noget stof frem. Nu skal der laves hynder og puder til spisebordsstolene. Måske en lille kjole til lillepigen? Og hvad der ellers falder mig ind… En tehætte? Dem kan man jo ikke få nok af.

Skriv et svar

