Dagens citat

We all have dreams. But in order to make dreams come into reality, it takes an awful lot of determination, dedication, self-discipline, and effort.

Jeg blev ramt af ovenstående citat, da det landede i min indbakke med hilsen fra Runners World. Det er jo netop sådan med citater, at de er kortfattede, men samtidig har meget visdom i sig. Vi rammes ikke alle af de samme – heldigvis for det da.

Jeg har tidligere ofte haft en drøm om at kunne løbe langt. Mere end de 5 km, som jeg altid har kunnet løbe og løb til Alt for Damerne en gang om året, og mere end 10 km, og ??? Men det blev aldrig til så meget, jeg nåede aldrig at blive en løber, for jeg holdt op med at løbe inden da.

Da jeg begyndte at løbe i denne omgang, som var i januar 2008, følte jeg faktisk, at noget var anderledes. Jeg havde en stærk tro på, at denne gang blev jeg løber. Altså én, som løb regelmæssigt, som havde et mål med træningen, og som gjorde løb til en del af hverdagen.

Det er med tiden blevet en del af min hverdag, noget, som jeg mentalt – og i travle tider også fysisk – lægger ind i min kalender. Vel egentlig for at holde mig selv til det og sørge for, at der er plads. Jeg elsker mine ture, alene med hunden eller med LøbeLilly, for det giver mig mental friskhed, klart hoved, stramme balder og et ubeskriveligt velvære.

Men samtidig er det stadig i nogle perioder svært at finde lysten og kræfterne til at komme ud. I virkeligheden er det ikke turen, de 5, 10 eller 15 km, som er svære at løbe, for når jeg først er af sted, får jeg løbet det, som jeg har sat mig for. Men det er før det. Hvordan man finder ind til den inderste stemme, så den altid hjælper én i løbetøjet og ud af døren i de sløje tider, er det, som jeg ikke har kunnet finde ud af.

Men et smukt sted at løbe hjælper…

stranden ved Tengslemark Lyng

Skriv et svar

