Snemand Frost smed frk. Tø ud

Ihvertfald i Karlebo. Og det skete i går aftes, hvor det pludselig var -5°. Jeg hundefrøs, da jeg kom hjem. Heldigvis skulle jeg have noget arbejde fra hånden først, så det gav jo mulighed for at finde på andre overspringshandlinger.

Men ud og af sted kom jeg. Jeg havde ikke fået anskaffet et par vintertights endnu, lige pludselig uvist af hvilken grund. Så det kaldte på lidt kreativ tænkning, og jeg endte med et par capritights med skiunderbukser indenunder. Not a pretty sight! Men heldigvis mødte jeg ingen i skoven. Jeg udvidede påklædningen med en tynd fleece under en mere rummelig jakke, hue, handsker og det sædvanlige lys- og refleksshow.

Det blev en god tur på knap 7 km. Skoven så flot ud i sin frost-dragt, og der var endda is på den lille skovsø.

Underlaget var endnu ikke så frosthårdt, som det kan blive i løbet af vinteren. Så bliver det hårdt for fødderne, men det var fint stadigvæk. Men til gengæld blev det meget hurtigt mørkt.

I dag valgte jeg at løbe på de små skovstier, så længe der var lys til det. Der er mere leg over løb på stierne, og det er afvekslende løb pga. grene, mudder, hjulspor efter mbt og andet godt. Jeg mærker ikke belastningen i så høj grad, og det skyldes nok legen i det.

Efter at have lavet fartleg op ad bakken på 8. vej til Stjernen, prøvede jeg at få samlet energi i løb, som vi gjorde til Body Bike. Det virkede faktisk. Det kræver koncentration og vilje, mental styrke måske?, men det virkede godt.

Tog også tid undervejs til at smide pind til hunden, tage et par fotos her og der og lave lidt improviseret fartleg på udvalgte steder. Alt i nydelsens ånd. Og det blev det. En dejlig tur. Endelig. Og så var jeg hjemme ved varmen igen.

Skriv et svar

