Søndagstur i Gribskov

Weekendens lange tur skulle løbes i Gribskov for at få lidt afveksling i scenariet. Ikke fordi jeg er utilfreds med mine daglige løbeomgivelser, for St. Dyrehave er meget afvekslende og altid smuk i sin årstidsdragt, men det er nu fornyende og inspirerende at løbe andre steder, når det kan lade sig gøre. Min kæreste løbemakker og jeg havde længe talt om Gribskov, da det nærmest ligger på vejen til hver af os, så det blev det.

Løb Gribskov 08-11-2009 Det blev til en tur på 16 km i meget forskelligt terræn og ofte kuperede stier. Vi holdt en gms-fart på 6.40 min/km inkl. drikkepauser, hvor vi går og korte stunder, hvor kortet skulle konsulteres. Nu er min løbemakker gammel orienteringsløber og en yderst habil kortlæser, så hvor sted-svag jeg end er, føler jeg mig i de bedste hænder undervejs.

Ruten var meget smuk; bl.a. løbe vi efter godt 6 km langs Esrum sø på vestbredden, hvor vi kunne se Fredensborg slots tage over skoven på modsatte side, og anlægsstedet, hvor Dronningens chalup kan lægge til. Slottets tag synes at trone over skovens træer, hvilket det sikkert også gør, men det var et meget smukt syn på vejen.

Det var ikke for koldt – 8°- og påklædning; knætights, vindjakke, lang t med kort løbeshirt udover, pandebånd og Falke vintersokker. Vi løg også i læ det meste af tiden.

Jeg havde vist fået et par glas vin for meget aftenen før, og kombineret med kun 4 timers søvn var det en lidt hård tur mellem 8 og 12 km. Jeg var bare træt. En gel efter 9 km hjalp lidt på det.

Skriv et svar

