Happy flowers

En gang i foråret ledte jeg efter Haruki Murakamis bog “Hvad jeg taler om, når jeg taler om at løbe” og faldt over et billede af en navnebrors kreative frembringelser, Takashi Murakami. Først troede jeg, at han lavede alle disse glade blomsteransigter på mange forskellige måder, ligefra porcelæn til læderfodbolde. Da jeg kiggede lidt mere rundt, så jeg meget forskelligt, lige fra Manga tegninger med et erotisk tvist til japansk surrealisme. Men jeg bliver på de glade blomster…..

murakami_flower_ball

Billedet har ligget på min computer, fordi jeg synes, at det var herligt at se på. Det er nogle farver og  et udtryk i en navistisk streg, som jeg godt kan lide. Jeg kender ikke sammenhængen eller historien til dette billede, men det kan bl.a. ses på thehamish.wordpress.com/2009/02/26/hello-world/ hvor jeg fandt det. Men det hører sikkert til et helt andet sted. Måske på kunsterens egen side?

murakami i stof

Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg gør i forhold til ophavsrettigheden, som er knyttet til dette billede. Jeg kan ikke finde et navn på fotografen, så det er ikke muligt at opgive navnet. Men jeg vover…

Skriv et svar

