Løb i sne og mørke

Vinterens første sne kom i dag, selvom den ikke blev liggende. Det er også svært at holde temperaturen ved ca. 7°! Det blev sent på eftermiddagen og meget mørkt, inden jeg kom hjem og kunne begynde det store udklædningsstykke, som det er at løbe i sådan et vejr som i dag for mig. Det er nok mest sikkerhedsudstyret, som tager ekstra tid: Min nye pandelampe, trafikvest, blinkende lysarmbånd til overarmene, refleksbrik ud af lommen på jakken. I dag blev det også udover de sidste ugers outfit til et par overtrækkere i nylon og en hue.

Det stormede en halv pelikan, og det var mørkt som bare pokker, men jeg skulle ud i dag, for jeg var træt og doven i går. Hunden trængte også, så afsted gik det lidt over fem. Så er der mørkt herude på landet. Meget mørkt især når der ikke er nogen måne, som skinner, fordi det er overskyet. Tilmed sneede det.  Ok måske var det ved at gå over i lidt slud-regn, men der er da noget fedt ved at være ude i den første sne, fordi jeg li’som trodser elementernes rasen…;-)

I skoven lå der faktisk lidt sne på de åbne stykker land med høje græsser, som der er flere steder i St. Dyrehave. Det lyste til gengæld lidt op, og ellers var der bare mørkt. Det var min første tur med den nye pandelampe, som kom i lørdags med posten fra en webshop i England. Det er en Petzl Tikka XP, og den levede fuldt op til mine forventninger om at have lidt mere overblik over stien og evt. forhindringer, såsom nedfaldne grene (mange af i dag), vandpytter og senere is og andet farligt.

Der blev således lyst godt op for mig, men jeg må tilstå, at mine tanker arbejder næsten hele turen på at holde fast i mig og blokere for pjattede og skræmte idéer. For jeg er lidt mørkeræd, og man er godt nok mutters alene i skoven efter mørkets frembrud. St. Dyrehave er en statsskov, og i sådanne må man opholde sig også efter solnedgang. Jeg håber bare, når jeg løber rundt, at hvis der er andre derude, at de også har lige så meget lys og refleks på sig, som jeg har, så jeg kan se dem, inden jeg bliver skræmt til døde af deres pludselige materialisering ud af mørket…….

Skriv et svar

