Tur i tusmørket

Dagens tur skulle være en gang tempoløb ifl. mit løbeprogram, men jeg var meget uoplagt i dag. Jeg havde ikke været ude at løbe siden mandag, jeg har haft travlt, så det er ikke blevet til mere. For at komme ud af døren var min indstilling til turen og forventning til samme, at jeg bare skulle ud og røres. Ingen forventning om, at det var den store træningsindsats, som jeg skulle opbyde.

Den taktik bruger jeg, når jeg kan mærke, at jeg egentlig overhovedet ikke gider at løbe en tur dén dag. Og det sker jo. Oftere end jeg bryder mig om. Mine tanker om årsagerne må vendes en anden gang. Men når jeg ved, at sofaen vil kalde, og jeg kan finde på mange overspringshandlinger, tænker jeg ikke så meget; det er bare langsomt at bevæge sig ind i soveværelset og tage løbetøjet på, finde uret og iPod’en frem, skoene på og så ud af døren.

Når jeg så er ude af døren, begynder tankerne allerede at have deres eget liv. De flyver og flakser lidt rundt, mens jeg får spændt hunden om livet, får fundet musik eller podcast frem, mens vi går raskt til ned mod stien, som leder os over i skoven. På et tidspunkt er jeg blevet lidt varmere og lunter derudaf for at få varmet benene lidt mere op. Og så på underfundig vis er jeg kommet af sted….

Turen i dag blev på 6,5 km med en gms-hastighed på 6:08 min/km. Der er gennemsnitligt en af de hurtigere ture for mig, for der er stop undervejs; hunden ud af eller i snoren igen, hundens tisse- og snusepauser, som skal til, når hun har været snydt for gode ture i løbet af ugen. De første par kilometer var hårde, jeg gad ikke, ville hellere gå og var genstridig inde i mit eget hoved. Men så strejfede mine tanker, Pink, Gwen Stefani og Alphabeat gav rytmen, og så fik jeg sparket derudaf. Sådan føltes det ihvertfald 🙂 men det har sikkert ikke helt set sådan ud. 😀

Løb St. Dyrehave 30-10-2009

Dejlig tur alligevel, trods ugidelighed, ca. 6°, overskyet, knætights, langærmet T, kortærmet udover, vindjakke, refleksvest, dioder på armen, pandebånd og handsker. De sidste blev ikke engang taget af undervejs, så vinteren er kommet. Skoven stadig smuk, men det var faktisk mørkt, inden jeg nåede hjem.

Jeg glæder mig til min nye pandelampe kommer. Den mangler nu….

One thought on “Tur i tusmørket

Skriv et svar

