Uge 2, dag 2 med Smart Coach

Jeg kan jo ikke ligesom bryste mig af, at jeg får rykket på programmet. I dag stod den på noget “speedwork” med 2 x 1600 m på 9:11 og så lidt jog indimellem, og ialt 8 km. Det blev til godt 6 km med min egen udgave af hurtigere løb på de sidste 3 km med gennemsnitstid på godt 5.30, og en gmshastighed/km på 6:08 på den samlede tur.

pic 082 Jeg bruger nu Sport Tracks til at udloade mine løb til. I den første tid med FR305 prøvede jeg forskellige muligheder: Garmin Connect, som er meget enkelt, både udseende og de parametre, som den måler, Garmin Training Centre, som jeg aldrig helt fattede fidusen med, Endomondo, som jeg hurtig afskrev, uden at vide af hvilken grund, og så Sport Tracks.

Sport Tracks viser data fra løbeturen på en overskuelig måde, når man har fundet ud af opbygningen på programmet. Jeg synes også, at efterhånden, som man vænner sig til programmet, så opdager man – jeg – flere muligheder, som analyserer det aktuelle træningspas.

For eksempel har jeg opdaget visningen “mellemtider” midt i vinduet og “hurtighed” nedenunder. Med de to vinduer kan jeg så se, at jeg i går for hver km øgede min hastighed, og det vises både med tal og med graf. Så der er noget for enhver smag. Da jeg startede på at udforske verdenen set med et gps-ur, syntes det hele lidt voldsomt, men samtidig ville jeg jo gerne kende de forskellige programmers muligheder, fordele og ulemper i et slag. Min erfaring efter godt 2 måneder er, at ting ta’r tid. Surprise!!! Det gør det jo som regel. Men jeg er endt på Sports Tracks.

Tilbage til gårsdagens tur: Ca. 11°, vindvest, langærmet T, bandana i halsen, knætights og de nye sko. Jeg kom sent af sted, og min pandelampe er endnu ikke kommet med postmand Per. Så jeg blev faktisk nødt til at løbe hjem efter 6 km, fordi jeg næsten ikke kunne se noget. Så nu må Foot-steps.uk.com godt rykke på leveringen. Jeg har ellers fået den venligste mail fra dem, at de desværre var løbet tør, og de afventede ny levering fra distributøren. Men det lyser jo ligesom ikke op i St. Dyrehave, når jeg fiser rundt med min hund….. 🙂

Mere om de nye sko senere…..:-D

Skriv et svar

