Hvorfor løber vi?

Jeg løber…..

  • For den velvære, som en løbetur giver mig.
  • For at få renset ud i tankerne og hovedet.
  • For at løse problemer uden at vide, at jeg løser dem.
  • Fordi jeg kan løbe, når det passer mig.
  • Fordi jeg kan løbe en tur, når det passer med familien.
  • For at få den energi, som en løbetur giver mig.
  • Fordi det holder mig til, jeg skal tage fat i mig selv og komme af sted.
  • Fordi det er godt for min selvtillid.
  • Fordi jeg er i stand til det.
  • For at få den motion, som ifl. Sundhedsstyrelsen anbefaler, som skal forlænge mit liv. Fordi det giver mig nogle gode oplevelser.
  • For at holde vægten.
  • For at kunne “synde” uden den dårlige samvittighed og ekstra vægt som resultat.
  • Fordi det holder nogle venskaber ved lige.
  • Fordi det giver mig min talje tilbage.
  • Fordi det er skønt at få iltet hjernen og blodet.

Listen er ikke udtømmende, der kommer sikkert flere grunde til efterhånden.

Mit svar på det – måske retoriske? – spørgsmål, som bliver stillet af Henrik Nielsen i en kronik i Politiken her. Jeg kan ikke helt lure, hvad hans budskab og mening med kronikken er…..???

Skriv et svar

