2. dag, 1. uge på Smart Coach

På programmet stod der tempoløb i dag; ialt 8 km, hvoraf 5 km skulle være tempo med 6:03 min/km. Åh hvad?  Tænkte jeg. Velvidende at jeg indtil for nylig havde målt mit tempo og distance med Nike+ og en iPod, som er yderst svær at få kalibreret så den måler bare næsten nøjagtigt. Ja ja, men det er jo fint. Tænkte jeg. Ok stadig ondt i halsen,men pyt.

Opvarmning på 3 km stille og roligt, der skulle smides pind til Karla, hun skulle snuse lidt, og jeg skulle lige beundre udsigten over Skovdammen.

Så skulle det – tempoløb over 5K -  gå løs, og til min store overraskelse var det ikke lige så nemt at løbe med det (åbenbart) højere tempo regelmæssigt. Det gik ikke så godt de første par km, men så kom jeg efter det. Dvs. jeg skulle “indhente” tid på de sidste tre km, for der var lidt slinger i valsen i starten. Jeg endte på en gennemsnitstid på km på 5:57 min/km (ST) og 6:02 (i Garmin). Igen forskel selv på det. Fatter bjælde?

Nå, men hvad er det så, det gør ved min krop, nu hvor jeg prøver at stresse den? Jo nu her til aften er jeg øm i mit højre underben, hvor det næsten føles som ømhed i knoglerne. Jeg er også øm i ryggen, og det minder mig om, at jeg ikke har været nede i Fitnessworld og træne mit “korset” hele sommeren. Dét bliver jeg nødt til at gøre noget ved, for ellers holder ryggen (maven) ikke. Jeg har en varme-fornemmelse under min højre fodsål, hvor indlægssålen presser min nedfaldne forfod op. Men det må jo betyde, at den virker efter hensigten? Ellers har jeg det fint. Er ikke meget træt eller noget.

Konklusion: Det ligger ikke lige til mig – ihvertfald ikke mentalt, at skulle “træne”, sådan hårdt og målrettet. Herregud – jeg skal jo bare ud at løbe en lille tur….. Men jeg giver ikke op så let. Jeg har besluttet at klø på med programmet videre frem, men lad os se, hvad min indstilling er i næste uge, hvor der skal løbes intervaller!

Skriv et svar

