Løbende refleksioner 2 :-)

Når man nu har løbet i et godt stykke tid, hvor man især i starten oplevede fremgang, så det kunne ses og mærkes, er det altid lidt af en nedtur, når det ikke går så hurtigt fremad mere. Det giver anledning til ransagelse om grunden til, at det lige pludselig ikke sker så meget, så hurtigt: Turerne, kosten, livsstilen, vægten? Og når man så oveni oplever, at man er træt og tung, er det jo næsten ikke til at holde ud.

Jeg er typen, som søger hjælp og svar i alle retninger, og der var ikke så meget slinger i valsen, hvis man kan udtrykke det på den måde: Kroppen skulle have det næste “chok”, altså presses til at kunne yde bedre, som er lig med intervaltræning og tempoløb.

Men nu forholder det sig – desværre – bare sådan, at jeg ikke er ret god til at presse mig selv, faktisk ret dårlig. Ligeså snart det bliver lidt hårdt derude på stierne, og mine lunger ikke synes, at de får nok ilt, siger, råber min krop til mig: “Så gå dog lige lidt. Hvem gider?” 🙂 Så er jeg tilbøjelig til at sætte farten lidt ned og hyggeløbe videre. Og sådan har det været med meget få undtagelser i godt 1½ år.

Nu skal der andet til. Jeg bliver nødt til få indarbejdet både intervallerne og det hurtigere løb i mine ture, for jeg vil gerne få mere overskud i mine løb. Og her mener jeg de løb, som jeg deltager i. Og der er vist ingen vej udenom. Jeg har lavet et løbeprogram på RunnersWorld med deres SmartCoach, som jeg må prøve at følge. Jeg synes godt nok, at km-tiden på et easy run og et long run er ret langsomt, men nu må jeg jo se.

Skriv et svar

