Eremitageløb 2009

I går løb jeg mit første Eremitageløb, samtidig med at der var en lille håndfuld, som løb deres 40. løb. Stor respekt for en sådan bedrift, og jeg nåede heldigvis at lykønske et par af 40-års jubilarerne kort før mål. De var jo letgenkendelige i deres netop erhvervede meget grønne t-shirts. Hyggeligt lige at få vekslet et par ord om at være på det rette sted på det rette tidspunkt og ihærdighed. Mit løb blev på 1 t og 24 min. og for mig var det fint. Jeg er nok sådan én lidt doven løber, som ikke kan presse mig selv – heller ikke til løb – men søger den gode oplevelse, så jeg løber med et smil på læben. Ihvertfald over målstregen.

Vejret viste sig fra en god side, den stride blæst til trods. Solen skinnede og lunede og formåede at holde regnen væk. Jeg synes, at det var hyggeligt at løbe E-løbet, men med vores startnumre i 12.000 gruppen, løb vi i tæt flok hele vejen rundt. Man skal bruge meget energi på at planlægge sin rute og overhalinger, og det er jo knap så morsomt. Ellers synes jeg, at det hele var godt arrangeret i forhold til deltagerantallet. Men det var noget skuffende, at der ikke var det mindste at spise efter endt løb. Det kunne vi godt have trængt til. Der var vand og energidrik. Jeg hørte én nævne noget med “gamle dage” og Yankee Bar, men det er måske lidt meget, men lidt frugt og brød eller müslibar kunne have gjort underværker.

Men stemningen og alle de forventningsfulde mennesker, som deltager frivilligt i løbe-fællesskabet den eftermiddag er ikke til at modstå, og når man så er så heldig som jeg at løbe med gode venner med efterfølgende frokost og hyggeligt samvær, stiller man (jeg 🙂 op.

image

Det er så kortet med ruten, som jeg – og alle de andre 16.000 og lidt til – løb. Jeg elsker allerede mit Garmin FR 305.

One thought on “Eremitageløb 2009

Skriv et svar

