Løb fra arbejde

Så har jeg prøvet det. At løbe hjem fra arbejde. Jeg har 15 km fra mit arbejde og hjem, og eftersom jeg alligevel skulle ud på en længere tur i dag, kunne jeg jo ligeså godt løbe hjem. Jeg indrømmer, at det kræver lidt planlægning. Hvordan kommer man så på arbejde, hvis man normalt kører i bil eller på cykel, hvad med tøjet og tasken hjem? Nu er jeg så heldig, at transporten ikke er noget problem, og der altid er én til at tage mine ting og sørge for udtransporten.

 image

Jeg havde valgt fredag, da jeg så regnede med at have rig mulighed for at slappe af efter udført dåd.  Efter de lange ture har jeg altid brug for en lille lur på 1-1½ time, for ellers er jeg overtræt om aftenen, har svært ved at falde i søvn og sover dårligt. Efterhånden har jeg fundet ud af, at det er min måde at restituere og slappe af på.

Turen startede med masser af klap og ønsker om en god tur fra gode og søde kolleger i sol og næsten ingen vind. Den første del af ruten på ca. 4 km er et langt, lige stræk på en cykelsti, som er adskilt fra kørebanen. Det var rart for en gangs skyld at løbe på asfalt. Havde Dixie Chicks efterfulgt af andre pop-country-tøser i ørerne, så det kunne ikke være bedre. Lagde lidt hurtigt ud, men fik tempoet ned på et bedre niveau. Fik adskillige tilråb fra kolleger på vej hjem i biler og på cykel, og det er da vildt hyggeligt og sjovt, når man bliver heppet på.

Løb turen ned gennem M.D.Madsensvej (gågaden i Allerød) og derfra igennem skoven og hjem. Skoven gav tiltrængt skygge, men til gengæld grusstier. Det ujævne underlag kan altså være irriterende. Jeg elsker mine ture i skoven, både i St. Dyrehave og i Tokkekøb hegn, men et jævnt underlag er altså ikke at foragte. Under de sidste 2 km føltes det også som om, at jeg ingen såler havde. Jeg er bange for, at min forfod på højre fod ER nedfalden og kræver specielt tillavede såler. Det gjorde ihvertfald ondt, men jeg var næsten hjemme, så ikke noget, som lavede ridser i den fantastiske oplevelse det var at transportere sig selv hjem i løb. Det er ikke sidste gang.

Min FR 305 målte turen til 14,75 km, og det tog mig 1.33.03. 😀

Skriv et svar

