Interval – hot or not? :-)

Det kan meget vel være, at det gør rigtig godt at løbe intervaller, især godt for ens kilometertid. Det er da også derfor jeg – for sjældent – udsætter mig selv for det. Jeg synes, at det er virkelig hårdt. Jeg må se det i øjnene: jeg er så dårlig til at presse mig selv. Lige så snart det begynder at gøre ondt, kan jeg næsten ikke tænke på andet, end at jeg jo bare kan sætte farten ned.

Men jeg har jo Alberto S. i ørerne, og så går det – nogenlunde i dag. Det er efterhånden lang tid siden, at jeg har løbet lidt interval, og jeg vil jo gerne kunne løbe lidt hurtigere. Samtidig skulle jeg have en del kilometer på min ipod, da jeg var lidt bagefter på en challenge, som jeg er med i på Nikeplus.com. Varmede op med 5 min. rask gang og derefter 10 min. lunten op til og i Grønholt hegn, inden det gik løs med de fire laps, som man bliver talt igennem. Det var hårdt!

Vejret fint, ikke for varmt eller koldt, og kun lidt vind. Da jeg var næsten hjemme efter lidt over 7 km, skulle jeg liiiige have lidt mere på ipoden. Løb derfor lidt frem og tilbage på vejen, og så kunne jeg mærke, at jeg vist havde presset lidt for meget. Mit knæ føltes som om der var blevet lagt et par tamponer ind i det. Meget ubehageligt. Sådan går det, når man vil for meget, og kroppen ikke er helt med.

Det kan meget vel være, at det gør rigtig godt at løbe intervaller, især godt for ens kilometertid. Det er da også derfor jeg – for sjældent – udsætter mig selv for det. Jeg synes, at det er virkelig hårdt. Jeg må se det i øjnene: jeg er så dårlig til at presse mig selv. Lige så snart det begynder at gøre ondt, kan jeg næsten ikke tænke på andet, end at jeg jo bare kan sætte farten ned.

Men jeg har jo Alberto S. i ørerne, og så går det – nogenlunde i dag. Det er efterhånden lang tid siden, at jeg har løbet lidt interval, og jeg vil jo gerne kunne løbe lidt hurtigere. Samtidig skulle jeg have en del kilometer på min ipod, da jeg var lidt bagefter på en challenge, som jeg er med i på Nikeplus.com. Varmede op med 5 min. rask gang og derefter 10 min. lunten op til og i Grønholt hegn, inden det gik løs med de fire laps, som man bliver talt igennem. Det var hårdt!

Vejret fint, ikke for varmt eller koldt, og kun lidt vind. Da jeg var næsten hjemme efter lidt over 7 km, skulle jeg liiiige have lidt mere på ipoden. Løb derfor lidt frem og tilbage på vejen, og så kunne jeg mærke, at jeg vist havde presset lidt for meget. Mit knæ føltes som om der var blevet lagt et par tamponer ind i det. Meget ubehageligt. Sådan går det, når man vil for meget, og kroppen ikke er helt med.

Skriv et svar

