Første gange for alting i dag

I loooove it! Første gange for alting. Igen igen. Jeg elsker det bare.

For første gang har Danmark fået en kvindelig statsminister.

For første gang har Danmark fået en minister med etnisk baggrund. Og så endda som kirkeminister. Jesper Langballe og Søren Krarup har sgu da slugt deres piber!

For første gang er SF kommet med i Danmarks regering.

For første gang er en ex-kommunist blevet erhvervsminister. Se dét ser jeg frem til. Måske lidt som at sætte ræven til at vogte høns? Og hey – jeg er på hans side og er fuld af respekt.

For første gang har Danmark fået en minister, som er 26 år og sidder på kassen.

For første gang har Danmark fået en regering, hvoraf seks nye ministre ankom på cykel til dronningerunden og fortsatte til Statsministeriet. Og en enkelt i en ellert.

Det bli’r godt, gør det. image

image

image

2 thoughts on “Første gange for alting i dag

  1. Jeg kan godt være lidt nervøs for den økonomiske politik og uligheden med de Radikale i så stærk en position. Men alt det andet. For filan hvor ser det godt ud og for søren hvor er det tiltrængt.
    Faktisk føler jeg det lidt lige som sidste gang vi fik helt ny ny regering bare omvendt. Jeg er lidt overasket over hvor godt det føles!

Skriv en kommentar